Jeg lurer på hva er egentlig sigøynerkulturen ifht. sjamanismen? Jeg har aldri satt meg inn i det annet enn at oldemora mi prata mye om dem, mulig hun så segselv som det siden hun også kunne se ånder og prata varmt om dem selv om hun la vekt på at det ikke var sett på som noe stort fra andre folk. Jeg har aldri sett huldra så vet ikke om hun finnes helt sikkert, men det hevder hun at hun har gjort. Vi har begge sett samme folk gå igjen i huset vårt, noe jeg fikk vite etter at jeg fortalte det, og tror på evnene hennes. Har ufattelig mange ganger møtt folk som kaller meg sigøyner, og det eneste jeg har forbundet med dem er spådom, dansing og campingvogner
I familien min har alle grågrønne øyner med gule prikker som vistnok skal ha tilknytning til sigøynere innen den overtroa pleide oldemor å si. Senest for 2 uker siden spurte noen alkoholikere i byen om jeg kunne bomme vekk rizla, og beskuet meg lenge og rart og kalte meg sigøyner pga øynene mine. (før han viste meg sigøynermagen sin og da gikk jeg!) Ikke nok med det. Vet katta har vært et skyggelagt aspekt i meg i noen år(allergi, mangel på forståelse for dems energi og blitt bitt mye i oppveksten av svarte katter, uten at jeg har gjort noe har dem kommet å angrepet meg).
Hver gang, og det er mange, jeg har blitt kalt sigøyner har jeg egentlig bare blåst av det fordi jeg ikke forsto noe om det. Nylig har jeg fått god kontakt med katten fysisk og energisk i megselv, og hadde nylig en opplevelse av at oldemor åpenbarte seg igjennom katta her ute(oldemor er altså død da, sånn visuelt

)
Så tenkte jeg jeg skulle søke på katte-totembilder, og ble veldig tiltrukket av en gypsy-side. Mange av filosofiene der virka veldig likt sjamanisme hva angår kraftdyr og den slags.. Skal lese mer om sigøynerkulturen men kjekt med innspill her inne. Da jeg ble veldig interesert i sjamanismen nylig fikk jeg likevell opp at et slags "vent litt..in progress" skilt i hodet, og følte at jeg må lære mer om ting før jeg eventuelt tar standpunkt til hva som er riktig for meg..Må lære om livet og mer om hver vei`s sin generelle filosofi.
Har alltid hatt sansen for den der sangen "Gypsy girl, dont let the drugs get you"