Har nettopp våknet av ett mareritt som jeg ikke klarte å fullføre. Dreide seg om bakterier som infisterte menneskene rundt meg. De ble til gale zombier. Måtte til slutt bunkre meg i en kjeller med ett gevær med to andre som jeg ikke kunne slippe opp å våkte. Det å måtte være på vakt for fare er noe dritt. Har hatt en følelse av fare rundt meg lenge nå... Tror jeg ble bødt til å avlive noen i denne drømmen også. Shit, er første gang jeg har våkna og ikke takla en drøm. Gruer meg til å legge meg igjen... Fint jeg har det lille avlukke her og legge fra meg gørra på...
Åjj, hørtes viltert og ekkelt ut!...Kan bare si at du ikke er den eneste som har hatt rare drømmer i natt. Jeg var påvei opp et digert fjell, omringet av mange svære fjell med snø, sammen med en slags eskimo/inuit...husker vi prata om noe rart gitt, vet ikke helt hva vi skulle men han skulle vise meg noe..Våkna av DEM magesmertene og kjentes ut som jeg skulle føde eller noe. Tok smertestillende og lå sammenrulla på gulvet ei stund før det heldigvis gikk over. Plager meg at jeg ikke husker hva vi prata om, men tror han lærte meg et eller annet ifht til sjamanismekulturen hans, og noe om dyr..Det er så plagsomt når drømmene "prater sånn til deg" men du vet ikke hva det er, bare at det gjør store inntrykk..blir litt lost i det å skulle tolke ting noen ganger. Må si jeg er glad jeg ikke har zombiedrømmer, kanskje bakterien representerer holdninger eller noe i miljøet rundt deg, kanskje frykten selv, som du føler får folk til å handle koko? Eller kanskje du "følger for mye med" på hva andre folk gjør i hverdagen for tia? Lykke til med dømmelivet videre
Jeg får opp bilder av deg foran skjermen og på den skjermen ruller en film om Zombier fra 1968-69. (svart hvit altså). Night of the Living Dead heter filmen og er en slik kult film,som setter seg dypt i hukommelsen. Har sett den selv,og følte for å krype ut av mitt eget skinn,når eg såg den.Klaustrofobisk uhygge for å si det kjappt og presist. Slike filmer er angst fremkallende,og jeg anbefaler dem ikke. Sett heller på Sound of Music med Julie Andrews før du legger deg,min venn.
Spooky! Jeg pleier ikke tolke drømmer, og jeg vet ingenting om ditt liv, men jeg gjorde meg noen tanker jeg vil dele. Om det sier deg noe er det bra, om ikke bare glem det. Det kan virke som noe "infiserer" tilværelsen din -tanker, følelser eller holdninger fra omgivelsene/personer, som oppleves truende for din mentale/emosjonelle sikkerhet. kanskje er det gamle "spøkelser" som er trigget av noe, kanskje er det noe i livet ditt her og nå. Noe sier meg det er en god ide å ta en prat med deg selv i våken tillstand om hva som skremmer. Kanskje er det noe i deg selv som ikke lengre fungerer, og som du vil "avlive". Detkan være en god ting i seg selv.
Minte meg litt om en drøm jeg hadde for endel år siden - det var en konkret situasjon jeg var i, og i ettertid så jeg at drømmen var en advarsel. Men din drøm kan selvsagt være noe helt annet. Håper du har sovet bedre etterpå.
kanskje bakterien representerer holdninger eller noe i miljøet rundt deg, kanskje frykten selv, som du føler får folk til å handle koko? Var jo akkurat det jeg sa bluestorm, gææh..Jeg blir alltid oversett når jeg sier en ide, spesielt i gruppesammenhenger med andre mennesker, 5 min etter er det noen andre som sier eksakt det samme..som om dem fikk en AHA opplevelse. "Jeg sa akkurat det" pleier jeg å si, "Å, hørte jeg ikke"..Ikke for å være tafatt altså og egentlig er det ikke slik jeg henger meg opp i, men griper sjansen til å legge vekt på det her nå fordi det står nedskrevet for en gangs skyld. Tror noen ganger folk tar feil av meg for å være en spøkelsesguide eller noe, for dette skjer meg KONSTANT heeele tia at det kan ikke være tilfeldig lenger, er sikkert noe som skjer som resultat av mine egne holdninger til megselv, fordi jeg sliter med følelsen av at jeg ikke fortjener å bli hørt. Folk ser igrunnen på meg som et spøkelse når jeg møter dem i gangen og ikke skjelden kommer et lite hyl.. kler meg ikke spesielt koko i den forstand heller så jeg er vell egentlig past away jeg...Bare jeg som tror at jeg er her enda Tror man kjenner etter selv jeg om man trenger å tolke drømmen sin i våken tilstand. akkurat som om den ikke slipper taket i deg og "vil deg noe", så er det vell naturlig å gruble..
Ulvejenta, jeg hadde ikke lest ditt svar da jeg skrev mitt. Det gjør da vel heller ikke noe om vi tenker og sier det samme. Og det problemet du beskriver du har kjenner jeg så godt igjen selv, derfor skjønner jeg hva du snakker om. Har følt meg usynlig og uhørlig mange ganger, og så sier en annen mer utadvendt person nøyaktig det jeg sa på en mer lavmælt måte som "ingen" hørte.
Så bare ta det ut på meg du. Det jeg sa var bare mine tanker, og jeg er selvsagt klar over at han selv vurderer hva som er best for han å gjøre. Hvorfor henger du deg opp i det? Det var ikke til deg. Det virket kanskje tåpelig eller arrogant, men var ikke ment sånn. Jeg sier bare det jeg selv ville ha hørt om det var meg. "Ta tak i det!" Altfor ofte rister vi bare av oss en fæl drøm uten å ta den som et varsel om noe. Derfor sa jeg det. Alltid risikabelt på et forum å snakke om personlige ting, når man ikke kjenner vedkommende. Så man tar et shot. Take it or leave it. Jeg liker at folk tar meg på alvor og viser respekt for vanskelige situasjoner. Jeg har hatt tilstrekkelig av det motsatte, i den gaten at "det betyr ingenting" osv. Svarene er jo førts og fremst til trådstarter, så jeg er da ikke forpliktet til å lese alle svarene, vel. Det har ikke noe med deg å gjøre i denne sammen hengen. Forstår du?
Jeg tenkte og anntok at du leste innleggene. Jeg vet at det ikke "handler om meg" det er AKKURAT derfor jeg pleier å lese andres svar på et innlegg før jeg svarer selv fordi jeg synes det er viktigst at personen får forskjellige synsvinkler isteden for å få det samme gang på gang samtidig som jegselv kanskje ser det på en ny måte, det jeg hadde tenkt å si, dersom jeg leser hva folk før meg argumenterer med ...Så jeg hadde regna med at du hadde lest hva jeg skrev, og jeg er ikke en lavmelt person, pleier å si ting ganske klart når jeg prater og det er nettopp derfor jeg reagerer på at det der skjer så ofte,
"Det virket kanskje tåpelig eller arrogant, men var ikke ment sånn. Jeg sier bare det jeg selv ville ha hørt om det var meg. "Ta tak i det!" Altfor ofte rister vi bare av oss en fæl drøm uten å ta den som et varsel om noe. Derfor sa jeg det. " Når du skriver dette så aner jeg seriøst ikke hvor du er henn gitt. Jeg har ikke sagt noe om at noe er tåpelig jeg bare påpekte at jeg sa nesten akkurat det samme som deg og jeg tror du tar det tyngre enn meg for jeg skreiv det ikke i en bitter tone, jeg skreiv det i forundring og kanskje om jeg var "heldig" få en respons på hvorfor det er sånn, senest en time etter jeg skrev innlegget i natt gikk en kar forbi og skvatt av meg så han ropte ut ei strofe. Vet det skjer med mange ofte, men det skjer såppas mye at jeg grubler over det, var bare poenget mitt. Vet heller ikke hva du mener her: Jeg liker at folk tar meg på alvor og viser respekt for vanskelige situasjoner. Jeg har hatt tilstrekkelig av det motsatte, i den gaten at "det betyr ingenting" osv. Nå tolka jeg svaret ditt til meg siden det ikke er noe som tilsier så mye anna. Men jeg merker jævlig godt at jeg og du er jævlig forskjellige personer, du kommer bare til å prate fra en anna planet imens jeg prater fra min planet, og jeg kjenner på meg at vi ser veldig ulikt på å tolke ting, og vi kommer ikke til å møtes på veien, se hverandres synspunkter så det er bare å legge det dødt, du ser dette helt anderledes enn hva jeg gjør og du tar ikke det jeg prøver å formidle og hvorfor jeg formidler det. og nei, jeg mener ikke det som en fornærmelse. jeg påpeker det. Og JA er klar over at det sporer av fra trådstarters emne nå også. Derfor tenker jeg at jeg har tenkt ferdig her i denne luka gitt.
Jeg krangler ikke med deg, Ulvejenta Det siste svaret mitt var til deg, så klart. Jeg er heller ikke fornærmet, men ville si ifra siden du åpenbart kritiserte meg for å overse deg. Jeg tar det heller ikke tungt kjære deg. Men man skal være varsom med å tolke andres utsagn. Det blir aldri rett likevel. Som du så riktig sier; vi er forskjellige personer. Jeg sier ikke at du er lavmælt, det var om meg selv jeg skrev det. Det var din setning "Tror man kjenner etter selv jeg om man trenger å tolke drømmen sin i våken tilstand. akkurat som om den ikke slipper taket i deg og "vil deg noe", så er det vell naturlig å gruble.." som gjorde at jeg forklarte hvorfor jeg skrev som jeg gjorde til sangens mann. Mine tanker og forklaring på det jeg skrev. Det er beklagelig at du ikke skjønte mitt svar til deg, men vi er den vi er. Gå i fred.
Sist endret av bluestorm den 19 Jun 2010, 20:21, endret 1 gang
Det er ikke annet å frykte enn frykten i seg selv, og kanskje hvist du tar med deg det i natt(nesten som man gjør på de reisene som går nedover )går det kanskje bedre. Ikke altid så lett men ingen vei utenom.(ivertfall ikke på denne veien) Noen ganger tar Salvie eller urte-t toppen av ting da men det vet du sikkert.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet