Hun kom gående på vannet imot meg. Plutselig hadde hun vannski på seg, og gled kjapt over vannet. Det praktfulle, lange, skinnende håret, flagret bak henne. Hun hadde på seg en sort kjole, laget av pels.
Hun var halvt menneske og halvt dyr. Utad så hun ut som et menneske, men jeg kunne se at kraften fra dyret lyste gjennom øynene hennes.
Hun virket sikker og sterk, der hun fløt over vannet. Bak henne glødet himmelen i et varmt, rødlig skjær. Solen holdt på å gå ned, og det var akkurat i det øyeblikket, mellom lys og mørke, at jeg virkelig merket kraften som strømmet ut fra henne. Hun var kraft!
Jeg våknet fra drømmen og ble liggende en stund og tenke over den. Da dukket plutselig øyne opp for mitt indre, og stirret på meg. Det var øynene til jenta fra drømmen, som søkte meg. Men det var ikke menneskelige øyne, som så på meg. Det var en dyrisk, påtrengende, sterk kraft som lyste ut av øynene, og jeg steilet over denne kraften.
Sist endret av Tullsjura den 06 Jun 2010, 23:44, endret 1 gang
Nydelig, sterk, nærende drøm fra dypet, kjernen Nærende selv å lese den
Men så kommer siste setning ("Jeg ristet av meg dette synet og stod opp av sengen."), og jeg merker at den butter litt i meg Som om den uttrykker motvilje, eller ihvertfall uvilje Det er som den sier "La deg ikke berøre"
Kanskje leser jeg mer inn i setninga enn nødvendig Drømmen kom ihvertfall som en visjon med medisin for flere, også meg. Så takk for den
Flott utvikling i ditt møte med kraften, selv om du steiler litt fremdeles. Bildet har endret seg fra hest med en rytter mannlig du bare så beina på til en menneskelignende jenteskapning, halv menneske og halvt dyr. Flott bilde. Lykke til videre
I forkant av denne drømmen, drømte jeg om villhester som stod inne i et gjerde. De stod sammenklemt og presset seg mot gjerdet. Dem ville nok ut i det fri!
Stengt inne av menneskelige sperrer med andre ord. Det finnes et sett av 10 oksebilder innen zen-tradisjonen (http://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Bulls) som kan passe her selv om du drømmer om hester og en forening av menneske- og dyrenatur og ikke okser. Zen-bildene handler om hvordan man ser for seg en forening innen zen-tradisjonen, men denne foreningen må skje på individuelt grunnlag hos hver enkelt basert på sin 'private tradisjon'.
Jeg steiler fremdeles. Av og til er det bare som om jeg stanger hodet mot veggen, og ikke kommer meg et skritt videre.
Nylig så jeg for mitt indre, mine egne øyne se på meg. Det var mine øyne, men alikevel virket det som om det ikke var meg. Hun, jeg sier hun, virket totalt fremmed på meg. Plutselig skiftet øynene mine/hennes over til ulveøyne, og gradvis ble ansiktet hennes forvandlet til Ulven.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet