Jeg og mine nærmeste er på et vakkert sted. Et hus på en hvit strand og blågrønt hav på den ene siden...å et vakkert frodig fjell på den andre siden.
Jeg står i stuen og ser ut på den ene siden...min datter står der ute og skuer mot alt det vakre. Jeg snur hodet og ser ut på den andre siden...ut mot en gårdsplass...der ute ligger mitt barnebarn i vognen sin og sover.
Min mor er et eller annet sted i huset.
Med ett hører vi ett drønn....jorden rister og noe skjer der ute min datter står. Fasinert løper hun mot stranden for å se...jeg går på verandaen.
Jeg ser et digert skred kommer ned fjellet...så kraftfullt så skremmende...så voldsommt fort.
Jeg skriker til min datter at hun må løpe for livet...ser hun blir oppmerksom på skredet når det treffer vannet.... lager en kolossal flodbølge....å hun løper mot meg.
Etter henne kommer det i en rasende fart...et monster...en salig blanding av vann, jord, trær og stein. Hun er skrekkslagen...jeg er skrekkslagen og tenker at dette kommer vi aldri levende fra.
Med ett blir vi truffet....i et voldsomt slag dras vi med i gjørmesuppa..virvler rundt og blir slukt. Nede i denne suppa tenker jeg på alle jentene mine...å gråter. Mitt barnebarn...min datter og min mor.
Fortvilet tenker jeg at...*alt er som det skal være*...*hvor sorgfullt det enn er*
Med ett er alt over. Vi står alle sammen forvirret...å ser på et helt nytt landskap. Alt er omstrukturert...nytt...som et nytt sted...nytt land...ny verden.
Fargene er klarere...vakrere...mer skinnende. Men jeg vet at vi er på samme plass. Vi sto sterke gjennom dette...vi sto sammen...vi kjempet sammen...å vi overlevde.
Vi står alle 4 og skuer på dette nye vakre...å vi har knyttet sterkere bånd...om det er overhode mulig!
Takk Silva for at du deler denne drømmen. For meg viser den helhet enhet og samhold, og kraften i det (i motsetning til det fragmenterte og fryktbaserte som mange lever i)
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet