Jeg drømte at jeg kom inn på soverommet, og la da merke til at det var noe som lå under dyna mi. Da jeg løftet opp dyna, så jeg til min store overraskelse at det lå ørnevinger der.
Jeg løftet opp vingene, og oppdaget at dem var festet til en ganske stor blomsterpinne. Jeg vurderte en stund å sette dem i bokhyllen som pynt, men så oppdaget jeg at hodet til ørna var festet øverst på pinnen. Det ville kanskje passe bedre hvis jeg satte ørna ved siden av tromma, tenkte jeg.
Mens jeg stod der og funderte, begynte vingene og hodet å vokse. Ørna ble større og større.
Registrert: 28 Jan 2010, 22:55 Innlegg: 192 Bosted: Oslo, Norway
jeg er ikke kvalifisert for det, men når jeg leste det, fikk jeg en eller annen slags følelse som ga meg en beskjedd. beskjeddet var:
En som du elsker / har et nært forhold til deg - trenger ditt oppmerksomehet, mer enn det du gir. Ingen ting i livet bør tas som en selvfølge, som en gitt da blir de som et pynt på hylla til vårt liv.
Pinne...fra treet...livets tre...røtter i underverden, stammen i midtre verden og krona i øvre verden.
Blomster...liv og død...de vokser og gror, gir glede og er nyttige, gir næring.
Ørnevinger...sterke, bærekraftige...nærkontakt med himmelen.
Ørna er ikke hel, den er gjemt under en dyne. Den mangler deler. Den mangler kropp. Den er festet på en pinne. Du vil plassere den til pynt...ørna vil ikke det...å vokser.
Jeg får en følelse av at du er nå i ferd med å legge et puslespill...du sitter med biter du enten ikke vet hvor å plassere, eller du har noen biter til overs du ikke vet hvor du skal gjøre av?
Jeg får en følelse at det er snakk om evner du ikke har fullført...du vil heller sette de på pynt...deler av de...enn å gjøre som ørna...folde ut vingene å fly...oppdage, utforske...få overblikk?
Jeg tenker som å at i denne stund må du få overblikket...få bitene på plass...der de skal være...så du kan vokse og gro...å fly...frihet...ikke være til pynt...gjøre viktige ting til pynt.
Slik føler jeg så...mulig jeg er på jordet, hehe! Klem
Registrert: 15 Mar 2008, 19:51 Innlegg: 1531 Bosted: Vestlandet
Jeg tenker litt som Silva, at du trenger overblikk. Og at du er på vei til å ta overblikket, Vekk fra tryggheten som er rundt deg, du løfter blikket fra tryggheten i deg
Mitt hjem er meg. Soverommet er det mest private rommet i hjemmet mitt og sengen er det mest private stedet i soverommet. Om hjemmet mit er meg så er sengen den mest private delen av meg. Sengen er også stedet for drømmer og stedet hvor jeg finner ro og henter kraft.
I sengen oppdager jeg noe nytt, nor jeg ikke sett før. Vinger Ørnevinger! Jeg vurderer å bruke dem til pynt... Så ser jeg ørnehodet og tenker at de kanskje passer bedre ved trommen...
Under tiden jeg tenker begynner vingene og hodet å vokse, tydligvis er de ikke ferdigvoksne ennå..
Så.. inni meg, i min innerste del vokser det ørnevinger og ørnehode og jeg har ennå ikke bestemt hvad jeg skal bruke dem til.
Takk for lånet av drømmen din, den var nydelig. gunilla
Tack for att du delar drömmen med oss.. Vad är örn, för dej?
Jag tänker lite som Gunilla, att sovrummet symboliserar ditt inre Där långt in, gömt under ditt teppe, finner du oanade möjligheter: Du har vingar! Det visste du inte, va?! Och inte förrän du har engagerat dig i vingarna, tar de form och blir en örn.
Viktigast är ju, vad örnen är för dej. Där har du svaret . Om jag var du kanske jag skulle göra en shamansk resa och fråga om örnen har något att säga mig... eller dansa örn... eller göra nåt annat aktivt, som skulle hjälpa mig att få svar på mina frågor.
Eleven: Takk for beskjeden. Den ga absolutt mening for meg, uten at jeg skal gå nærmere inn på det her. Jeg har også en beskjed til deg, og det er at du har en meget god intuisjon. Stol på den Ellers synes jeg du er god i norsk. Jeg er dårlig i engelsk. Jeg kan forstå en del, men er ikke flink nok til å kunne skrive på engelsk.
Må gruble litt mer over kommentarene til dere andre. Går i tenkeboksen
Sånn ser jeg på drømmeanalyse: Alle tanker er viktige fordi de gir drømmeren inspill og det er drømmeren selv som KAN analysere drømmen sin.
Når en forteller drømmeren sine tanker så kan det gi drømmeren ideer og hjelp til å analysere drømmen sin.
Jeg låner drømmen og forteller hvad jeg hadde tenkt om jeg hadde drømt detsamme. Andre mennesker opplever og forteller andre ting.
Og nå... noen tanker om blomstpinnen: Vingene og hodet til ørnen er festet, henger sammen med en blomstpinne. Blomstpinner brukes til å gi støtte til planter, blomster som vokser på en slik måte at de trenger støtte. Hvis jeg hadde drømt dette hadde jeg tenkt, inni meg vokser det vinger oh hode til en ørn, vinger kan en fly med, ørnen har verdens sterkeste syn og øyne sitter på hodet. Men inni meg har jeg også støtten, som trengs hvis jeg vokser på en slik måte at jeg trenger støtte. Disse tre henger sammen.
Silva: Veldig oversiktlig og grei måte du har satt opp tolkningen din på. Du har rett i at det er evner jeg ikke har fullført. Jeg vandrer bortover veien et lite stykke, så stopper jeg opp og løper tilbake. Sånn holder jeg på. Ørna er ikke hel nei. Har tenkt litt på om det kan være så, at ørnen kom med en gave til meg. Jeg kan låne dens vinger.
Gunilla: Du gjenforteller drømmen alltid på en slik måte at den står klarere frem for meg. Nei, jeg vet ennå ikke hva jeg skal bruke ørnevingene og ørnehodet til. Eller rettere sagt, når tiden er moden, da skal jeg bruke dem.
White flame woman: Jeg trenger absolutt overblikk, og jeg håper at jeg får det til etterhvert.
Ailo: Jeg snakket med en som ga meg et spark i baken.
Småborre: hehe, nei sannelig om jeg visste at jeg hadde vinger. En god ide om å ta en reise på det.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet