Flott drøm Nny!
Hvis det hadde hvert min drøm hadde jeg tenkt:
Jeg har fått noe som jeg skal passe på. Det er stort og praktfullt. det er vann og små nydelige fisker med solens og himmelens farger.
Disse fiskerne produserer nektar, altså noe som er søtt, energirikt og livgivende.
Én del av meg mener at nektarn er farlig for fiskene og må fjernes. Det som er den egentlige meg protesterer, men følger ekspertrådet.
Jeg skulle se på hvad denne venninnen min kan vise på i meg, hvad hun representerer.
Jeg følger rådet og fiskene nesten dør, men jeg klarer å redde dem.
Det nye hjemmet deres er mye mindre med iskalde vegger, men det er tilstrekkelig for at de skal overleve.
Så glemmer jeg dem for en tid og husker dem når jeg plutselig ser bollen og den skinner i mørket.
Jeg tar med salt og vil prøve å berge fiskene.
Da dukker det opp frosk og slanger, jeg blir litt redd og føler litt fobi, men vil likevel prøve å redde fiskene. Jeg er også nøye med å ikke skade froskene og slangene når jeg går.
Når jeg kommer til skålen oppdager jeg at fiskene har overlevd, men nå er de brunsorte, stripete kampfisker.
Når jeg ser nøye på dem oppdager jeg at de er ikke så kjedelig, men ganske fine. (Selv den delen av meg er fin)
Så oppdager jeg til min glede at én av de vakre fiskene har overlevd.
Til slutt bestemmer jeg å prøve å berge den vakre fisken gjennom å la naturen ta de to kampfiskene.
Jeg klarer ikke det, selv den vakre forsvinner fordi en kampfisk har bitt seg fast i halen dens.
Jeg blit nødt til å overgi meg for naturen.
Og dette syns jeg er det flotte med denne drømmen.
Jeg gir slipp og drømmer meg til tåls at de vil sprelle seg levende til den lille elven i bunnen.
Siden jeg mener at drømmer er ferskvare og viser meg hvor jeg er nå, hvad jeg er i ferd med å gjøre så ville jeg tenke, denne drømmen vil vise meg at nå klarer jeg å gi slipp. Jeg kan stole på at naturen vil klare dette.
gunilla