Dato/klokkeslett: 10 Feb 2012, 02:54

Forumets hovedside » Mine egne sjamanerfaringer » Den øvre verden

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stien opp det hemmelige fjellet
InnleggSkrevet: 08 Apr 2005, 20:09 
Avlogget
Administrator
Administrator
Brukerens avatar

Det hemmelige fjellet hviler ikke på jorden, og det er der reisen til den øvre verden starter.

Jeg ser meg stå på toppen av Røyehodet, det ordinære fjellet på Finnmarksvidda, der jeg er født. Det hemmelige fjellet flyter en meter over bakken. Jeg klarter opp på det. Der seg jeg den lysende stien. Den er så lysende at den nesten er usynlig for mitt øye. Stien er lagd av de mange føttene som har gått her før. De har skapt et energidrag oppover fjellsiden. Lett beveger jeg meg oppover. Merkelig nok er jeg opptatt av føttene mine. Det er forunderlig siden jeg er på vei oppover mot det lysende landet. men det er føttene det gjelder denne gangen. Jeg har på meg komager. De er helt moderne. Det er som om de har vinger på seg. Likevel går jeg, flyr ikke.

Da jeg ser meg om, er det som om jeg holder på å falle tilbake til Røyehodet. For jeg mister nærmest balansen, men finner den igjen. Jeg fortsetter å gå. Men så kommer jeg inn i første ring av tåke. Den består av all forvirring rundt mine livsvalg. Det er lett å bli hengende der. Men de merkelige komagene hjelper meg nå. De får føttene mine til å fortsette å gå. De gjør det umulig å stoppe.

Jeg kommer over den tåken.Nå er stien ennå mer lysende. Jeg balanserer på lys. I lyset er det trappetrinn. Jeg leker at jeg løper. Jeg er nesten vektløs. Det er fryktelig morsomt. Jeg vet ikke ord av det før jeg er midt inne i neste ring av tåke. Den består av forventninger og håp, alt det som skaper frykt. Der inne er det ganske mørkt, og tåken er så tett at jeg nesten ikke kommer gjennom den. Men intensjonen for vandringer hjelper meg. For jeg vil til toppen. Jeg vil møte engelen i lyset.

Nå får jeg se at fjellet er bebodd. Det bor mennesker her. De har små hus på hyllene, det vokser blomster her og frukter modnes foran mine øyne. De er alle opptatt av det åndelige. De mediterer i stillhet, de gjør øvelser, de lærer fra seg. Det er en høy harmoni her. Det er et mellomland. De rette valgene er gjort, forventningene og håpene er lagt til side, frykten er befridd. Landet er utrolig vakkert. Hvert hus ligger så harmonisk i landskapet. Menneskene viser sin visdom. De smiler til meg som passerer. Ingen trenger seg på. Det er plass for alle. De forstår at jeg er en som skal videre.

Den siste tåken er det jeg skal forlate. Tåken er tykk av vann. Dråpene legger seg på kinnene mine. Det er som jeg gråter. Jeg må gråte over det jeg legger bak meg. Jeg befrir meg som fra tyngende savn og ensomhet.  Og mangelen på frihet. Og ikke minst mangelen på balanse. Jeg gråter og mine ekstreme sider. Over mangelen på harmoni og balanse. Jeg gråter over det isolerte hjertet. Jeg gråter for andre. For alt det jeg gråter over er ikke bare mitt. Jeg gråter over det som ligger mellom meg og andre. Jeg gråter for dem jeg kjenner og ikke kjenner. Jeg blir en gråtende stein i tåkesuppen. Da faller lys ned på meg ovenfra. Det er medfølelsens og kjærlighetens lys. Og da jeg ser det faller tyngende steinene fra mitt hjerte.

Lettet går jeg videre. Så når jeg toppen. Det jeg ser er et land som kommer ut av en hildring. Der er jeg. Der er du. Der er mange andre jeg kjenner. Vi er der alle sammen. Vi er på plass, og jeg ser det. Vi er alle der som lysende sjeler i hildringslandet i det høye.

Stient jeg hadde fulgt oppover fjellsiden og gjennom tåkebankene, kom fra meg, var mitt eget lys, som du kan følge ditt. Og det var den perfekte kjærligheten fra det høye som hadde ledet meg hele veien.

Vennlig hilsen Ailo

Sist endret av ailo den 08 Apr 2005, 20:17, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne: SV: Stien opp det hemmelige fjellet
InnleggSkrevet: 08 Apr 2005, 20:39 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Hej Ailo  :icon_biggrin:

Da jeg læste din smukke beretning, opdagede jeg at en enkelt tåre løb mig ned af kinden...

Vidunderligt smukt.  :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2005, 16:24 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Takk Ailo,
det var nydelig å lese. :wub:

Foretok en meditasjon denne uken hvor jeg skulle til "templet" mitt og få en beskjed.  Beskjeden var: "Gjør deg klar til å motta gaven." :question:  Så hva enn denne gaven er så tar jeg imot den på best mulig måte når jeg er klar for den.  :respect:

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2005, 07:07 
Åh! Jag fick en sån längtan till fjellet då jag läste Ailo!

Un der bart! Jag gläder mig till i sommar då jag ska upp.

Mvh,
Thomas

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2005, 08:42 
,

Sist endret av lotta den 30 Jun 2005, 14:55, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 29 Apr 2005, 08:39 
En vakker, spennende  og gripende ferd mot toppen av ditt hemmelige fjell :)
Jeg har  funnet mitt  fjell, og er klar til og bestige det..

*Skapheksa* :razz:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2005, 17:43 
Avlogget
Viderekommen
Viderekommen
Brukerens avatar

Det var en fin trommereise. Du vet dine forfedre venter på dæ, men du får ikke komme dit enda. For mæ virka dem litt overlegne mot dæ, og på den måten ikke klare får din entre. For mæ virke du ensom,og du lengte etter dem du hadde rundt dæ. D e vakkert i Paradis, har vært der på besøk, men d va ikke min dag da.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2005, 18:42 
Jeg har  nådd  toppen av  mitt fjell..En vakker og spennende  ferd  mot toppen.. :eusa_dance:
Jeg møtte familiemedlemmer der opp som har betydd mye  for meg opp gjennom livet.. :wub:
Så den  reisen tar jeg gjerne igjen... og vil annbefale andre og gjøre det samme :respect:

*Skapheksa*

Topp

Innleggets emne: Sv: Stien opp det hemmelige fjellet
InnleggSkrevet: 06 Mar 2006, 18:26 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Ailo er solens sjaman!
En varmende solsjaman.
Lyset fra Ailo trenger gjennom alle sprekker
og vekker slik en lystig glede