Jeg har gjort det flere ganger, og det er like overjordisk vanvittig sterkt hver gang. Langt inne i fjellet, på ei stor fjellhylle i et rom som er som en katedral - der har jeg elsket med flere kvinner. I lyset fra blafrende fakler har jeg sett lidenskapen i ansiktene deres, og skrikene fra begjær har løpt innover hulegangene. Etterpå har vi hvilt på ei seng av flere lag reinskinn, kikket mot skyggedansen på steintaket høgt der oppe og lyttet på elva som kaster seg i en foss langt nede i den dypeste grottegang. Etterpå reiser jeg meg, legger fløyta mot munnen og lar såre fløytetoner fylle katedralen.
Jeg visste ikke at det fantes flere slike mannfolk igjen, romantiske, poetiske, men sterke, gale og kåte. Ta meg med og jeg skal la mitt lange hår flomme over deg.
I lyset fra blafrende fakler har jeg sett lidenskapen i ansiktene deres, og skrikene fra begjær har løpt innover hulegangene. Etterpå har vi hvilt på ei seng av flere lag reinskinn, kikket mot skyggedansen på steintaket høgt der oppe og lyttet på elva som kaster seg i en foss langt nede i den dypeste grottegang. Etterpå reiser jeg meg, legger fløyta mot munnen og lar såre fløytetoner fylle katedralen.
"Put the beads away, sisters. Our prayers have been answered!" Ser for meg kødannelse....
_________________ What lies behind ourselves and what lies ahead of ourselves are small matters compared to what lies within ourselves. (Ralph Waldo Emerson)
Grotteriket du beskriver er en farlig lokkefelle. Tilmed jeg som erfaren tidløs kvinneskikkelse kjenner grotteriket rope gjennom vinden nedover fjellsidene. Hvem enn nå du er får du ta meg deg en naiv og lettere dum kvinneskikkelse å befrukte henne med skattene fra en annen verden. Men for all del ; pass på henne. Slike okkulte passasjer mellom en fattet virkelighet og det hinsides gir muligheten for det grenseløse å ta overhånd. Enkelte mennesker med tendenser innover kan bli omskapt til det ugjenkjennelige hvis de spiddes av grotterikets suggererende kvern. Noen har sammensetninger hvor slike overfall kan utløse bunnløse kast ned i det sjeleløse - eller for evig å forsvinne opp i uavhengighetens partikler. Selv priser jeg fornuften. Fornuften er det eneste som redder meg fra overnevnte ragnarokk.
Å havne i andre verdener, kastes ut i det grenseløse, å forsvinne opp i uavhengighetens partikler...jeg har prøvd det flere ganger. Det handler for meg om sjamanisme. En sjaman er en som går i forskjellige verdener, utforsker grotteriket i sitt eget og andres sinn. Jeg priser galskapen og skjerpes av å vandre på en knivsegg mellom vannvidd og fornuft.
Inger Lise.
Sist endret av alabast den 07 Nov 2005, 18:36, endret 1 gang
Jeg ble veldig nysgjerrig på det du snakker om, skjønner ikke helt hva du mener da jeg hverken har erfart det ene eller det andre som det her snakkes om. Tror du har et viktig poeng i en eller annen retning...jeg ser den bare ikke helt...kan du være snill å utdype?
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet