Jeg vet ikke om denne historien hører inn under "den øvre verden", men fikk lyst til å fortelle den likevel. Kanskje noen dere ute kan gi meg innsyn i noe jeg har fundert MYE på?
Som tenåring delte jeg leilighet med en venninne. Det som i utgangspunketet så ut som en koselig liten loftsleilighet i et eldre hus, skulle vise seg å bli en ganske skremmende erfaring.
Ganske tidlig kjente vi ubehagelige energier fra et kott som var ved siden av rommet mitt. Etter noen uker begynte vi å høre svake bankelyder, som opphørte med en gang vi gikk inn i kottet. Vi startet rene detektivjakten på lydene, men kunne ikke finne noen naturlig forklaring. Min venninne hadde også en katt som på uforklarlig vis kom seg inn i kottet og var livredd når vi oppdaget at den var der inne og fikk sluppet den ut.
Etter som tiden gikk ble bankingen kraftigere og kraftigere. På grunn av uhyggen og dundringen, kunne jeg ikke lenger sove på rommet, så jeg begynte å sove på gulvet inne hos min venninne. Der hørtes ikke bankingen så sterkt.
Andre merkelige ting begynte også. På kjøkkenet hadde vi et gammelt overskap av tre. Under det var det spikret opp en solid planke som sikring for skapet. En dag vi kom hjem fra skolen, fant vi denne planken rykket ut av veggen og plassert på gulvet på rommet mitt. Uten menneskelig hjelp må planken ha fløyet i 90 graders vinkel. Vi spikret planken på plass med solide spiker, men det samme gjentok seg gang på gang. Vi forsøkte til og med å bruke skruer. Det som også var rart var at det ikke var noen merker etter at planken var blitt fjernet, kun spikerhullene. En skulle tro at en slik kraft burde flise opp veggen eller planken!

Etter hvert involverte vi vår hjemmeværende nabo i problemet, men hun hørte aldri noen lyder fra leiligheten mens vi var borte, like fullt fant vi planken revet ut. Vi turte ikke å kaste planket for vi var redd det kunne få konsekvenser... Vi følte ikke at denne kraften var særlig vennligsinnet.
Bankingen og planken ble så en del av livet vårt, og vi fikk rollen som skolens narrer etter at vi hadde fortalt om fenomenet. Dette snudde imidlertid etter at vi hadde klassen på besøk en dag og dundringen i veggen startet. En gjeng løp inn i kottet, de så ingenting, men det dundret fortsatt. Det var mange bleke ansikter som forlot leiligheten den dagen.
Toppen av hendelsene kom etter en helg vi begge hadde vært borte. Jeg hadde besøkt min mor og hadde haiket hjem igjen. Sent på kvelden kommer jeg inn til en tom leilighet med en tung ryggsekk. Jeg deiser ned i en stol og registrerer at planken ligger på gulvet - som vanlig. ::) Men det er noe mer. På kjøkkengulvet ved skapet ligger to små topper av noe som ser ut som pulver. Da jeg undersøker nærmere viser det seg å være pulverisert glass. Den ene stammer fra glass-kolben på kaffetrakteren som står på benken. Plasthanken og resten av kaffetrakteren står fortsatt urørt på benken. Den andre haugen av pulver, stammer fra fatet til katten. Jeg blir grepet av en ekstrem angst og løper ut Jeg ringer min venninne og får høre at hun ikke kommer hjem den kvelden

Jeg sitter i parken hele natten, for ikke 10 ville hester hadde fått med inn dit igjen alene.
Etter et års tid, flyttet vi fra leiligheten og kort tid etter ble huset revet til fordel for et kjøpesenter. Vi har tenkt mye på dette fenomenet i ettertid. Jeg har hørt en teori om at det kanskje var en av oss som utløste det hele. Men hvorfor skjedde det med planken bare når vi var borte? Ingen av oss har heller ikke opplevd noe lignende senere. Vi delte også leilighet ved en senere anledning uten at det skapte den type energier.
Så hva var nå dette da?