jeg fikk endelig lese Ailo sin fine bok Sjamansonen. en mere levende bok skal man lete lenge etter. så fint å lese en bok om sjamanisme der forfatteren er hjemmefra!!!! denne må alle lese!!!!! Castaneda kan gå å rulle seg en røyk!!
_________________ Har du sett et dådyr hoppe over bekken i månelyset
Grunnleggende forståelse kombinert med vinklinger for livslang læring.. Alt servert på en hærlig og typisk samisk måte.. -Konkluderende, men uten å sette grenser. -Vag, men ikke utydelig, den tvinger leseren til å tenke selv og bør fordøyes underveis. -Informativ, man finner mange knagger å henge lærdom på her. -Blottet for pjatt, selvskryt og andre forstyrrende elementer.
Det mest utypisk samiske er nok åpenheten omkring en del som det tradisjonelt har vært tiet om.
En lærerik bok fra en stor mann (som ikke er redd for å være liten..) -begge deler fyllt av kjærlighet til livet.
Ailo! Din ... !! Du fikk meg til å innse hvor lite jeg vet og hvor kort jeg er kommet på min vei!!! Ja, ja, takk uansett.. eller nettopp derfor, hehe
Sist endret av Biernna den 16 Apr 2006, 14:22, endret 1 gang
Jeg trodde at de nye samiske bildene var det eneste som var det nye med den siste utgaven, men det er visstnok også et par(?) ekstra kapitler... Så hva heter utgaven? Utgave 3? Jeg må få med meg den da siden den er litt forskjellig fra den jeg har som er utgave 1...
Det dreier seg vel mer om den uferdig og den ferdige utgaven, tror jeg.
Da den nyeste utgaven ble sendt til trykking var den blitt litt omredigert og hadde fått med noen bilder. Men såvidt jeg vet finnes den kun i de to utgavene, og det står ingen steder i noen av dem hvilket opplag det er. De første bøkene som ble trykket har av denne grunn blitt litt av en kuriositet, trur je...
Etter litt diskusjon med meg selv kom jeg frem til at jeg ikke lenger hadde noen grunn til å utsette kjøp av boken, nå som jeg har åpnet den har jeg heller ingen grunn til å ikke lese, reflektere over innholdet og lese mer.
I tillegg var det svært givende å lytte til; Tromming for sjamanerfaringer
(Disse passer også utmerket som gaver til venner).
Takk igjen Ailo!
_________________ A traveler without observation is like a bird without wings. Listen! - hear The World Drum beat, prepare your heart to get in alignment with the soul of mother earth.
Sant teletubbie, LEVENDE er ordet. Jeg fikk følelsen av at hele boken var dikt, fakta, myter,følelser og historie limt sammen med magisk lim. Den flyter lett avgårde
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet