Ravn:
Den kloke bestefar, skaperens allierte, mysteriets vokter. Vis, dyp, utilnærmelig (hvis den ikke vil..)
Den gale magikeren, alkymisten som har vært for lenge i laboratoriet og friker ut. Nå vil han ha kaos og snur alt oppned!
Det lekende barnet som rommer en vitende olding. Den allvitende oldingen som er som et rampete barn.
Ravn lager og bryter lovene. Hele tiden
Ravn er den visjonære læreren som trygt leder sine studenter ut i vanskelig farvann - og plutselig forsvinner
All tale, hver bevegelse fra ravn rommer spor fra en egen logikk, basert på det grenseløse og uforståelige. Det er like kort vei til den høyeste poesi, som til en rungende rap.
Ravn er den vakreste og mest forførende unge kvinne en mann kan møte, med sitt skjelmske og mystiske blikk. Varm, trofast, leken og het i elskov, skjuler og samtidig åpenbarer en mektig gudinne og heks.
Ravnen er naturlig trofast, den er trofast mot sin egen natur. (Den høyeste trofastheten)
Den elsker sollyset, for da kan den vise seg frem, opptre og spille. Den elsker mørket for da kan den være og vite. Den elsker skumring og daggry for da kan viten og lek parres til magi.
Den er en cocreator, mer i den andre verdenen enn i denne. Kråka er litt i begge, skjæra mest i denne men med solid bro til den andre. Skjæra er en mester i å navigere tett skog, med sin lange styrestjert. Nøtteskrika er en kamuflert kråkefugl, med sine fine farger forsøker den å skjule sitt mystiske opphav.
Ravn er som den utrente atleten. Vital til det siste. Aldri noen helsefrik, lite sans for kjedsommelige repetisjoner. Dens opphav i den andre verdenen gir en dyp frekvens og hvilemodus som trekker til seg livskraft fra jord, himmel, univers, alle steder, hele tiden. Den kan litt om alt, alt om mye.
Den dør relativt fort, fascinert og forundret lar den seg suge opp i det store, uendelige havet den kom ut av.
Det var en spennende og varm beskrivelser av ravnen! Mange ganger forbinder man ravnen med mørke - men her var det mye som jeg ikke hadde tenkt på. Jeg likte også beskrivelsen av kråke, skjur og nøtteskrike.
Nydelig, Torstein!
Og jeg som har Ravn i mitt pikenavn Kjenner et savn
_________________ Vi blir hva vi tenker. Kunsten er å velge de tanker og sinnstilstander som er til det beste for oss. Å gjøre tankene til våre venner og ikke fiender. ;-)
God skildring av ravnen.Moro å lese.
_________________ "Thirst drove me down to the water
where I drank the moon`s reflection.
Now I am a Lion staring up
totally lost in love with the Thing itself".
(Rumi)
Ser bildet foran meg da ravnen flyver og plutselig tar in vingene og vender seg på rygg og siden tilbake igjen i flykten. En av ravnens mange nydelige trikk.
Hanker dette frem, da jeg er blitt opptatt av ravnen i det siste. Jeg har hatt et litt negativt forhold til ravnen, da den for meg har varslet om død. Det er sjelden jeg ser ravnen. Men nå i det siste har jeg begynt å se ravnen veldig ofte. Til og begynne med fikk jeg hjertet i halsen, og tenkte "hva nå?". Men jeg bør kanskje snu litt om på tankegangen at den ikke nødvendigvis, (for meg,) varsler om noe negativt som skal skje.
Så torstein, takk nok en gang for dette innlegget. Neste gang jeg ser ravnen, vil jeg tenke på dette innlegget
Ellers har ei sjur fått meg til le, når jeg har sittet ute i godværet. Den har tuslet rundt rett nedfor altanen min og kastet raske blikk på meg der den har tuslet forbi. Så snur den og kommer tilbake og gjentar dette noen ganger. Att og frem hehe. En pussig fugl.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet