Den siste tiden har jeg jobbet hovedsakelig med kreft pasienter . De hadde forskelige stadier av kreft. Etter hvert har jeg erfart ,at årsaken til kreft er helt individuelt for hver enkelt og uavhengi av de årsakene som omtales og spekuleres om i hit og pinne ,både i vitenskapelig og alternative miljøer.
Jeg kan konstatere også , at alt kreft ,i alle stadier er full helbredelig. Man må bare ha mot og vilje til radikal forandring .
En gang jeg har spurt ånder om ,hvor vanskelig det er å heale kreft? Svaret var: Å fjerne kreft er like enkelt som å ta bort en kaffe kopp fra boret.
Sist endret av dimi / hemer-ool den 16 Mai 2008, 22:36, endret 1 gang
Flott å lese. Har hørt flere historier, der folk får kreft etter å ha opplevd noe vanskelig, og så forsvinner kreften, når de bearbeider det vanskelige.
Registrert: 26 Mar 2008, 23:25 Innlegg: 349 Bosted: fjellheim og fjordheim
dimi skrev:
Å fjerne kreft er like enkelt som å ta bort en kaffe kopp fra boret.
Det kan være lett for deg å si
Mormora mi fikk forresten kreft for et par år siden. Tror det er fordi hun alltid er så bitter og grinete, og alltid forventer det verste
Dessuten spiser hun mye fisk, som hun er overbevist om at er sunt. Fisk inneholder imidlertid høye konsentrasjoner av kreftfremkallende miljøgifter som har blitt sluppet ut i havet, som f. eks. kvikksølv, bly, krom, arsenikk, PCB, etc.. Mener du at man kan utelukke slike "vitenskapelige" forklaringer?
Å fjerne kreft er like enkelt som å ta bort en kaffe kopp fra boret.
Det kan være lett for deg å si
Mormora mi fikk forresten kreft for et par år siden. Tror det er fordi hun alltid er så bitter og grinete, og alltid forventer det verste
Dessuten spiser hun mye fisk, som hun er overbevist om at er sunt. Fisk inneholder imidlertid høye konsentrasjoner av kreftfremkallende miljøgifter som har blitt sluppet ut i havet, som f. eks. kvikksølv, bly, krom, arsenikk, PCB, etc.. Mener du at man kan utelukke slike "vitenskapelige" forklaringer?
Ja. Slike vitenskapelig forklaringer er bare tull, men folk liker dem ,fordi de kan legge bort skyld på noe annet enn seg selv. Man skal ta selv ansvar for sin kreft og slutte å legge skyld på noe eller noen. Det er forresten en av forutsettningene til helbredelse.
Jeg er faktisk litt enig med deg dimi (nesten sjokkerende,hva .. )
Jeg hadde kreft for ca 8 år siden. Malignt melanom (dvs ondartet føflekk-kreft). Jeg er overbevist om at jeg fikk den fordi jeg siden mamma døde av det har gått og vært redd. Jeg var overbevist om at hvis jeg fikk unger ville jeg dø av samme type kreft når de ble 14 år. Derfor måtte jeg få samme diagnosen i samme alder som mamma hadde den,-bare for å se at jeg kunne overleve Det var noen tøffe år (denne kreften sprer seg raskt til indre organer om den slippes løs),men masse læring. Men jeg er frisk og ser på det som en kjempenyttig erfaring.
Tror det er mye vi kan gjøre med psyken,-både for å få og for å bli kvitt sykdommer. Men, jeg ville nok aldri slutte å smøre meg med solkrem f.eks. Det går an å ta hensyn også på det fysiske plan.
_________________ Må din ånd alltid være fri til å danse som vinden og omfavne livet. Også i motbakker vokser det blomster!
...gikk nylig på et kurs som heter "metamedisin" (http://www.metamedisin.no/) som bl.a. omhandler kreft. Det er en type forskning viser at kreft stort sett er et resultat av en eller annen form for psykisk ubalanse. At det hele gjerne har startet med at man opplever å få et sjokk i livet i en eller annen grad og at derfra videre har utviklet seg til å bli kreft (det er selvsagt litt mer omfattende enn dette ) Dr.Hamer, en tysk indremedisiner som selv har hatt kreft, har forsket mye på dette (empirisk forskning - tatt for seg tusenvis av krefttilfeller) og har kommet med oppsiktsvekkende resultater. Det er selvsagt mange i forskermiljøet og legemiddelindustrien som er lite begeistret for denne doktoren fordi det fort kan bli mindre penger å hente på syke mennesker samt at det er en del prestisje ute og går også...og som det står i boken "metamedisin" : "husk at det er flere som lever av kreft enn det er mennesker som har det ".... Dr.Hamer har ihvertfall hjulpet mange mennesker i å bli kvitt kreften ...bla var det en 5 personer på dette kurset som har hatt kreft men som har blitt kvitt det med hjelp av metamedisin...etter å ha tatt dette kurset er jeg ihvertfall sikker på at kreft er noe alle (ihvertfall de fleste) kan bli kvitt...jeg anbefaler alle å ta dette kurset
_________________ Ny dag - nye muligheter...
Sist endret av Geronimo den 19 Mai 2008, 05:12, endret 1 gang
Takk for denne tråden. Et holistisk syn kan ta i bruk uante krefter ... mot kreften.
Når det gjelder Dr. Hamer, vil jeg imidlertid gjerne tilføye at han gir meg ubehag på grunn av sine antisemitiske konspirasjonsteorier.
Han har vært i fengsel i Tyskland i 19 måneder, og han er også selv uenig med en del av representatentene av metamedisinen, han kaller dem for åndstyver som tjener godt på hans ideer. Han for sin del kaller sin retning "Neue Germanische Medizin" (svelg). Også i Norge har rassistisk tankegods blitt sitert under en tilhengers foredrag om Hamer. Hans syn på medisin ser ut til å være interessant, men ensidig, ikke integrativ, som holistisk medisin i mine øyne bør være. Metamedisinens foregangsmenn i Norge har fått meget negativ omtale i blant annet VG (se Dyrendals link lenger nede), for pasienter frarådes konvensjonell medisinsk hjelp, hvilket har hatt en tidlig død til følge for minst en kvinnelig kreftpasient. I Norge bruker man ordet metamedisin som om han aldri hadde uttalt seg imot begrepet. Fordi det tross alt lyder bedre enn Ny Germansk Medisin? Hamer har også, under protest, vendt sin oppmerksomhet til Afrika, der han etter sigende lover å kunne få bukt med AIDS-epidemien gjennom sine metoder. Det virker som en jungel av forvirring, konflikter, rettssaker og sinner i både håp og kok gror frem i hans spor.
Når det gjelder å helbrede: Selv om den psykosomatiske tilnærming fortjener oppmerksomhet, så kan ikke hvemsomhelst praktisere på basis av kun teorier.
Sjamanen og "metamedisineren" kan kanksje overlappe, men da trenger en ikke merkelappen metamedisiner lenger ...
Selve hans psykosomatiske tankegang er heller ikke nytt ... men ordet metamedisin virker å være besnærende ...
Se hva dere synes om følgende:
Fra et brev angående en rettssak i Tyskland der han anklager metamedisinen:
"Die Meta-Medizin ist eine gigantische, finanziell unterstütze Einrichtung meiner Gegner."
Han anklager "Meta-Medizin" også for å blande inn "Geistheilung", åndehealing, så han ser ikke ut til å være en frivillig supporter av sjamanismen.
Dette er altså om en norsk Hamer-tilhenger, oversatt fra magasinet Naturterapeuten:
Hamer’s conspiracy theories have also found their way onto the pages of the magazine Naturterapeuten (The Natural Therapist). In its third issue of 2002, the Norwegian homeopathic therapist Anton von der Lippe Jr devoted a two-page rant to the supposed Jewish conspiracy against Hamer.
After citing one of Hamer’s letters containing accusations against everybody from the Pope to the Jewish organisation B’nai B’rith, von der Lippe declared: “Unfortunately, this story also teaches us the extent to which the Jews, with their tribal egoism, make themselves unpopular and break down the goodwill they enjoyed after the Second World War. Their conduct in Palestine against its indigenous inhabitants is symptomatic of this. But that is another story.”
For meg er det absurd å dele opp kroppen i stykker, ved å skille mellom det psykiske og det fysiske. Mennesket er en helhet. Psyken påvirker det fysiske, og omvendt. I dag får 1/3 av Norges befolkning en kreftdiagnose i løpet av livet. Det sier kanskje noe om hvordan vi lever eller ikke lever?
Jeg vet at min kreft kom fra sjokkerende opplevelser. Mange kreftpasienter jeg har møtt, sier det samme. Det som forundrer meg, er at ingen forskere virker interessert i å høre pasientenes historie. Her hadde de en unik mulighet til å skaffe et nyansert bilde. Det brukes det millioner av kroner på å forske kun på de fysiske årsakene. Er det kun for å selge flere preparater for legemiddelindustrien?
Så vil jeg gjerne si til dere som tror at kreftdiagnosen kommer fra bitterhet mot andre: Det er ikke alltid slik. Det kan like gjerne være selvkritikken, den som handler om å ikke være bra nok. Hvis en lever grenseløst, utsetter en seg gjerne for opplevelser som psyken kan ha vanskelighet for å takle. Kreft eller annen sykdom, kan noen ganger bli en oppvekker, bli en visdom.
Registrert: 30 Nov 2006, 17:06 Innlegg: 3108 Bosted: aust for..
Å holde inne sorg,stress og problem kan føre til kreft. (Ofte i kombinasjon med noko anna som svekker "skalet" frå før.)
Gå heller ut i skogen straks og gråt,skrik eller ta eit basketak med eit tre som er større enn deg!
I dag skal me heller sitte inne på oksygenfattige kontor med kunstige blomstrar og vente på at psykologen vaknar til neste spørsmål. Det er bortkasta. Ta denne førebyggjande kur ofte: Gå ut og tøm frustrasjonen i Moder Jord sitt fang. Ho vil lytte,holde deg når du svimlar og tvilar og stryke deg over håret. (Og når ting kanskje har ordna seg og du eigentleg har gløymt alt,så gå ut i naturen og takk. Dette vil bli ein positiv sirkel)
_________________ "Thirst drove me down to the water
where I drank the moon`s reflection.
Now I am a Lion staring up
totally lost in love with the Thing itself".
(Rumi)
Sist endret av Final Tribe den 19 Mai 2008, 10:49, endret 1 gang
Laiste skrev:
For meg er det absurd å dele opp kroppen i stykker, ved å skille mellom det psykiske og det fysiske. Mennesket er en helhet. Psyken påvirker det fysiske, og omvendt. I dag får 1/3 av Norges befolkning en kreftdiagnose i løpet av livet. Det sier kanskje noe om hvordan vi lever eller ikke lever?
Jeg vet at min kreft kom fra sjokkerende opplevelser. Mange kreftpasienter jeg har møtt, sier det samme. Det som forundrer meg, er at ingen forskere virker interessert i å høre pasientenes historie. Her hadde de en unik mulighet til å skaffe et nyansert bilde. Det brukes det millioner av kroner på å forske kun på de fysiske årsakene. Er det kun for å selge flere preparater for legemiddelindustrien?
Så vil jeg gjerne si til dere som tror at kreftdiagnosen kommer fra bitterhet mot andre: Det er ikke alltid slik. Det kan like gjerne være selvkritikken, den som handler om å ikke være bra nok. Hvis en lever grenseløst, utsetter en seg gjerne for opplevelser som psyken kan ha vanskelighet for å takle. Kreft eller annen sykdom, kan noen ganger bli en oppvekker, bli en visdom.
Den skriver jeg under på! Takk!
_________________ Vi blir hva vi tenker. Kunsten er å velge de tanker og sinnstilstander som er til det beste for oss. Å gjøre tankene til våre venner og ikke fiender. ;-)
...vel, Sandel Wood...jeg vet at Dr.Hamer har mye rart for seg men det var han som startet med som kalles "metamedisin"...men det funker...det er det viktigste. Synes at det var veldig bra det du skrev i tråden din. Har også lest de fleste av Louise Hays bøker og det er mange likheter i forhold til Dr.Hamer. Jeg syntes det var viktig å nevne "metamamedisin" her slik at folk kan velge selv - om det er interessant eller ikke. Jeg tok kurset fordi jeg gjerne vil kunne bidra hvis folk i nærmiljøet blir syke...jeg er så naiv at jeg vet at jeg ikke blir syk selv
_________________ Ny dag - nye muligheter...
Sist endret av Geronimo den 19 Mai 2008, 23:08, endret 1 gang
Jeg tror at kreft i de fleste tilfeller er en fysisk manifistering av psykisk disharmoni, dvs mangel på "flyt" i energiene. Det er når kroppen ikke får kvittet seg med "avfallsstoffet tung energi" pga psykiske blokkeringer.
Kurs og kunnskap er et fokus utover, om det ikke brukes innover, til selvinnsikt, så er det bare ren underholdning. Ironisk at den kunnskap vi vanligvis faller mest for på kurs er den vi allerede innehar. Likevel MÅ vi bare på kurs, morsomt -på en måte..
hmm det er merkelig hvordan ting bare har en tendens til å dukke opp samtidig, dagen før denne tråden ble startet var sønnen min hos legen fordi han hadde funnet en kul på leggen. Den var litt for fast til at man vil avskrive den uten nærmere undersøkelser så nå er det en runde med venting som gjelder før røntgen og MR..... (11 dager til...)
Klart at tanken på kreft dukket opp også kommer denne tråden - og ordet kreft virker å dukke opp overalt.
Men nå har vi tenkt at det ikke er kreft han har, men tvertimot har det en sammenheng med noe muskelskader han har å ha spilt fotball i 15 år...
men jeg innrømmer at jeg er meget engstelig.
Jeg har selv nylig gått reikikurs, men tør ikke heale på leggen hans rett og slett fordi jeg er redd for at han skal tro at jeg tror at det er kreft....
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet