Dersom man roper gjennon en knokkel på et levende menneske, så kan man kjenne vibrasjonene i enden av den samme knoken. Lydbølgene forplanter seg ikke gjennom ledd.
Dermed kan det gi mening å gå over kroppen på denne måten. Man tar munnen og shanter eller roper fra enden av en knokkel, for eksempel leggbeinet. Da kan man spille på denne, nesten som et insrtumet. Morsomt er det og.
Dersom man skulle gjøre dette på profesjonelt nivå, så kunne man laget en maskin, som sender lydbølger. På den annen side ville det kreative aspektet, og muligheten for å lage musikk, gå tapt ved en slik mekanisering.
Er det noen som kjenner til at andre har brukt en slik metode? Mvh BR
Registrert: 22 Aug 2006, 23:18 Innlegg: 1099 Bosted: Langt bortenfor et sted..
Når man bruker mantra i stille meditasjon, det vil si med munnen igjen og repiterende mantra i tankene, så setter det seg i leddene rundt omkring i kroppen og kan være vanskelig å løsne opp i. Kanskje kan man bruke den teknikken du henviser til, men jeg holder meg til å la hjerte stokke om på de ord og lyder som er blitt krøllete selv, så godt det lar seg gjøre. Rolige bevegelser kan og hjelpe, som tai chi med eller uten stokk. Men jeg bruker også en helmekanisk (selvopptrekene) klokke.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet