Dato/klokkeslett: 07 Feb 2012, 22:06

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healing

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: KAUSALTERAPI
InnleggSkrevet: 10 Jan 2010, 01:35 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Hei og godt nytt år til dere alle - i min søken etter teknikker for å bekjempe trollet i meg kom jeg over denne terapiformen og da den ikke er nevnt tidligere her på sonen lurer jeg på om dere vet noe om denne sjamanistiske metode; http://www.egenstraaling.com/25343437

Ellers jobber jeg pt med balanse og den beste måte for meg å til enhver tid være bevisst optimal balanse er å "danse på slakk line" så nå har jeg fått en slags hyre på en fiske båt - Sjøsyke ble kurert like over nyttår :biggrin:

Eplekinnsklem og fortsatt gode dager...

Topp

Innleggets emne: Re: KAUSALTERAPI
InnleggSkrevet: 10 Jan 2010, 23:43 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Hei Cenobit.

Spennende terapiform dette.
Når du nevner trollet og din søken etter teknikker for å bekjempe dette,
så har jeg funnet en egen teknikk for å leve i harmoni,og det handler om å akseptere.
I det øyeblikk jeg slutter å bekjempe trollet,så blir det en ressurs,en indre kraft som sprer sine skudd ut i alle kroppens rom,og forteller uten ord,at det er lov å bare være seg selv,slik naturen vil det.
Uten sminke eller kostyme.Det man ofte frykter er det stygge i oss selv,men i det øyeblikket man slutter å nære denne fryklten ved å sminke seg til,og dolle seg opp,så vil trollet få sitt frie spille rom og dets naturlige skjønnhet få et ord med i laget,og det eneste det vil si oss,er at det elsker oss.Men man må lytte,det er ingenting gratis ved slike teknikker,de krever en tålmodighet som likner
trærne og sanden på en vindstille dag.
Fornuften kan pynte på alt,og fortelle med snedige stemmer,at trollet er i veien,at det må ryddes vekk,taes fra hverandre,og legges på isen,men legg da merke til fornuftens dømmende væremåte.
Legg merke til hvordan det vi ønsker å bekjempe,antar nye former,om vi setter øksebladet mot det,og slik fortsetter det sitt lugubre liv i evige mutasjoner av hverandre.
Det stygge i oss,er vår sanne skjønnhet som er blitt undertrykket av fornuftens øvrige ledere,som ikke unner hele oss et liv i pakt med jordens ville og trolske elementer.
Jeg ønsker deg fred på din reise i solen.
mvh.en som også vil videre på veien.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jan 2010, 00:18 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Yepp - og takk televenn

Da jeg oppdaget dette ble jeg hoppende glad akkurat som haren i eventyret om reveenka og det blir jeg fortsatt - hver gang - øvelse gjør mester eller hva?

...så en vakker torsdag bringer kanskje min askeladdaktige fremferd på sjamanveien meg dithen at jeg lever som årsaksterapaut - snakk om troll i eske - hihi

Det bor et troll i senja
så reint utruli stort
Det feske kval på Malangsgrunn
som andre feske mort

Tralalalalalalala
Tralalalalala

Det bor et troll i Senja
og trolle sine skor
E større enn de største skip
som gjeste Gryllefjord

Tralalalalalalala
Tralalalalala

Det bor et troll i Senja
og nasen e så svær
At mange trur han e et fjell
litt nord for Medfjordvær

Tralalalalalalala
Tralalalalala

Det bor et troll i Senja
det tykkje folk e gildt
For trolle ut i Senja
e alltid berre snillt

Tralalalalalalala
Tralalalalala

Tele - vil du værra med meg på hvalsafari i stordjupta, så bare si ordene...

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jan 2010, 18:41 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Hvalsafari i stordjupta

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jan 2010, 21:23 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Good shit!

Va ute i natt, og har akkurat levert skrei - drar ut igjen tell natta - vi snakkes nærmere...

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jan 2010, 13:02 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Det bar da ut med meg igjen, Skrei fikk vi og, - du Tele, - si meg, - er du full av lykketroll i lommene? Grunnen til at jeg spør slik er at jeg har aldri sett Spekkhogger før og klokka 12.00 dagen etter at jeg spurte om du ville værra med, - så svømmer det jammen en hel flokk forbi - rett fremfor baugen - Himmel og Hav, - Jeg ble så søkkforfær at jeg holdt på å ramle på ræv, Ja - du må i alle fall ha et lite sjarmtroll på lur, for dette er magiske øyeblikk.

Det er ikke hver dag vi møter hvalene, så jeg må vel også være født under heldiggrisens beskyttende vinger fordi den første turen ut i høst skjedde følgende: Vi hadde akkurat dratt den siste garnlenken, og jeg befant meg i styrhuset med utsikt østover mot Kvaløy. ca 3-5 kilometer fra meg ser jeg hvalens pust sende skyer av havvann mot himmelvelvingen og roper ut: Skipper!, - se der, ca 20grader babord! - Er det Vågehval? ...Muligens, men det er for langt hold til å si med sikkerhet!
Vi vender sørover for å sette garnlenkene - nå i omvendt rekkefølge og opp-ned eller med andre ord baklengs (dette kalles å snu bruket).

Vi hadde ikke gått mange minuttene før Skipperen snur seg mot meg med sitt herlige smil og sier ser du der foran oss, ser du? Den kommer til å krysse foran oss!
Jeg grep digitalkameraet som nå hadde påmontert 70-250mm zoom og gikk ut på styrbord side, - her stod jeg og ventet, knipset, så - knipset - ventet, det er en stor utfordring å ta klare bilder - selv av store objekter når alt er i bevegelse, - hit - dit, opp, så ned samtidig forover - og når objektet er en voksen Vågehval i farta må man komme på skikkelig skuddhold for å lykkes.

Vi nærmet oss hvalen, jeg og fisker-lærlingen Dima, sprang frem på baugen, jublet - for nå var vi ikke mer enn femti meter fra dette majestetiske dyret - Da oppdager jeg at kameraet har flatt batteri - Et høyt og brutalt; FAAAN også akkurat nå! kom opp av halsen idet Vågehvalen går ned 10-15meter foran baugen - Jeg holdt på å kaste apparatet til helvete - What's the use? Kom det fra Dima - stille og storøyd ser vi ned mot hvalen som hilser til oss med sporen høyt hevet over vannskorpen og vi kan bare skimte den såvidt der den dykker nedover i det dype mørket mot bunnen som nå er ca 1500favner under oss. Mine følelser i dette øyeblikk er langt bortenfor det som jeg kan beskrive og erkjenner at noe er kun for våre øyne.Det jeg sammen med mannskapet ombord nettopp hadde sett betegnes som den hellige gral innen hvalsafari.

Tenke, tenke (Jeg liker å være Bjørn)... Sjansen for å oppleve hval igjen med begge tre øyene åpne øker proposjonalt med lyse dagtids-timer, så det beste ville være å drøye til i slutten av Februar - Hvordan passer det i forhold til din tids-plan Tele?

Ok -ok - her er i grove trekk safari-opplegget, - Jeg antar at det greieste er om du flyr til Tromsø, tar hurtigbåt til Lysnes for så å møte meg på Husøy (base camp; se link til der jeg bor prt. http://www.overnatting-opplevelser.com/ ) - jeg kan også møte deg i Romsas, men vi sparer heller de hundrelappene for jeg kan også be en ørnebror hente deg på flyplassen og kjøre deg til hurtigbåtkaien - ok?

Før vi drar ut på bøljan blå, fyker vi over til Mefjordvær (se link til reklame for Mefjord brygge - med det fantastiskt treffende slogan: Der hvor veien slutter begynner eventyret http://www.mefjordbrygge.no/ ) - (Husk å ta med tromma og offergave) I Mefjord holder vi en aldri så liten utekonsert, med bål og sånn (ja du vet, - jeg har Bjørkeved og Salvie så det trenger du ikke ta med) etter at joiken har kommet på plass og på vei opp Halsen (Som forøvrig er det stedet hvor Draugen Visefestival ble arrangert årlig på 1970-tallet - (husker det som om det var i sommer) - hmm - ("Noe" sier meg at en sjaman/livskunstner-fest er under oppseiling her og dette "noe" er den edderkoppen som jeg første gang traff på trommereise, du vet den som fikk overraskelsesgaven, - Gleden og spant ny tråd som takk)).

Hallo moderatorer, si meg har jeg nå havnet ut av kurs her jeg driver og skriver, - off topic, so to speak? Wolf du som har arrangements erfaring - kan du vennligst kaste ut en livbøye her og sakte men sikker dra meg inn på tørt land, slik at jeg får fast grunn under stive sjøbein?

Hvor var jeg, - Jo takk! - på vei opp Halsen mot mot toppen av Knuten, Herfra ser vi godt trollet i Senja der det ligger på rygg og tar seg en velfortjent pust i bakken, - altså ytterst i fjellrekka Nordlandet, mellom Mefjord og Øyfjord. Så lurer vi oss over kanten og ned mot offersteinen - forsiktig for hvis det er isete, dyp snø etc... - Vær ikkje redd, du snakker med en erfaren tindebestiger som blant annet har praktisert vinterklatring i Lyngsalpene, området ved Hollenderne på Kvaløy samt selvfølgelig Mefjord, - så vi skal ikke løpe noen risiko idet vi møter eller reiser videre fra Knutskjerringa (Hva som kan skje når vi er der ved offer kammeret tenker jeg vi tar der og da).
Etterpå følger vi bare sikringstauet tilbake til toppen og der setter vi oss godt til rette, legger ørene mot vindens finurlige måter å bringe budskap på fra alle himmelretninger - Ber om å få lytte til hvalenes sang - og det i stoisk ro fordi da jeg hadde mitt andre offerrituale her i 2009 under den siste fullmånen der jeg tydelig kunne fornemme hvalenes pust gjennom vindenes sang.

Før vi returnerer til base camp tar vi oss en varm kopp kaffe i bestemors hus og lytter til brøker av hennes lange versjon av:

Litt relevant historikk om Mefjord, folkene der og om Knutskjerringa...

Fortsettelsen følger ved neste korsvei

Det er meldt mye vind og det ser ut til at jeg kan holde denne hviledagen hellig...

Det slo meg her om dagen at:

Troll i grunnen er til forveksling lik folk og det samtidig som at folk til forveksling kan være lik troll - Sannelig min hatt!

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jan 2010, 15:43 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Spennende fortelling du serverer fra det gyldne fat.
Når du nevner spekkhoggere,så kan eg fortelle at eg bur vel ikkje meir enn ca. 50-60 meter fra havet
og har difor ein slags open psykisk link til alt som ferdas deriblant skommande bylger å straum.
Vinden og havet samarbeider her så tett,at det er vanskelig å høre forskjell på vann å vind.
På sene nattestimer med storm,høres det ut som om havet blir luftbårent og kommer skyllende over landet for å legge det under seg.
Og med dette lydbildet,begynner ofte fantasien å mane opp store hav vesen som reiser seg fra dypet for å sluke meg og alt det kommer over på sin vei.
Da har jeg kommet til at det er bare å la det skje,slik pleier jeg finne hvile tilslutt og sovner.

Nå må det nevnes at på rolige netter er det bare skjønt å lytte til havet som bruser
og skyller frem å tilbake,da går gjerne tankene til bunns der hvalene telepatiserer med hverandre.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jan 2010, 12:53 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Nydelig, nesten som telemedisin å lese både på og mellom dine linjer i din respons her, jeg takker deg av hele mitt hjerte - og ser for meg - stor høvding ved vannet, - et privilegium som er få forundt å se.

(skriver nå uten "kulehode og rettetast" så vær overbærende med eventuelle lingvistiske avvik fra skolenormens rammevilkår for hvordan man "skal" ordlegge seg).

Om det nå skulle vise seg at det ikke ble noe ut av "hval safarien" så er jo det for såvidt helt greit, det og, - for; Er det ikke tanken som teller eller hur? Så lenge vi etter beste evne lever ut våre drømmer...

Tillater meg igjen en liten "avsporing" fra trådtema:

I forbindelse med å forstå hvordan våre speilnevroner fungerer har jeg kommet frem til at mimetisk begjær spiller en essensiell rolle i forhold til hvordan vi tolker atferd og hvordan vår egen atferd utspilles tilsynelatende ubevisst i det daglige...

For enkelhets skyld legger jeg her ved en kopi av et innlegg i en tråd på Nyhetsspeilet (hvor jeg forøvrig er utestengt på grunn av at brukerene der ser meg som et troll - et sultent troll):
Sitat:
Ceno sier:
12. 12. 2009 klokken 08:30

Det slo meg at det muligens kunne være en sammenheng mellom mimetisk begjær og speilnevroner ( se: http://en.wikipedia.org/wiki/Mirror_neurons ) og i Contagion: Journal of Violence, Mimesis, and Culture fikk jeg bekreftet tanken
Sitat:
Imitation, Mirror Neurons, and Mimetic Desire: Convergence Between the Mimetic Theory of René Girard and Empirical Research on Imitation
http://muse.uq.edu.au/journals/contagion/summary/v012/12.garrels.html
Etter litt lesing i flere journaler fant jeg info som gir en annen forståelse av mimes, se kjærlighet vs krenkelse: http://muse.jhu.edu/journals/contagion/v014/14.1bandera.pdf

Hmm – håper vi klarer å styre unna et nytt holocaust.

Har - landligge i dag - det er godt å kjenne at man står på fjellgrunn

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jan 2010, 22:53 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Finnes det farlige troll?
Spør vi gjerne oss selv,og får så vidt glimt av noe som sniker seg forbi øyenkroken.
Vi spør igjen,og får samme reaksjonen,noe ubeskrivelig lister seg unna vårt blikk.
Men vi får et glimt av noe bustete.krøllete kanskje ,med løse klær om seg som en vifte.
Er det farlig?
Det skremmer nok mange,både barn som voksne,men om det er farlig,ondt?
Det er det bare fantasien som kan avgjøre,og den kan være flink til nettop det.
Den bruker et galleri av effekter vi har bygget inn i oss fra barns ben av,og vet akkurat
hvordan enhver situasjon skal konstrueres for å gi dens fulle effekt på oss.
Er vi slaver av vår egen fantasi,med andre ord?
Nei,det blir ikke riktig,vi er fantasiens styrmenn og kvinner.
Det vi må lære oss er å styre fantasien vår når det blåser som hardest
så den ikke overtar oss med alle sine fullt mulige og virkelighetstro skrekk scenarioer.
Så da kan man si at det finnes farlige troll ??
Nei,det blir ikke riktig,men et troll kan bli farlig om det oppfattes slik lenge nok.
Da kan det angripe oss eller andre med vår egen frykt,og få oss til å handle mot vår egen vilje.
Derfor nok det kalles troll,eit naturvesen i regi av vår eigen fantasi,like levande som pusten me gjer det liv med.
.....Men da sier du egentlig at det finnes farlige troll ???
Ja,la oss si at det gjør det,så får du som spør ditt velfortjente svar.
Og vi kan alle vende forn-øyede hjem.
Takk så meget for deres tid.

I get carried away
my soul my soul
wants to fly to fly away
away to meet another day
another day
to fly
to fly
away

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jan 2010, 05:56 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Nydelige greier og fine ting dette her...

Kom til å tenke på en historie fra endten sent 1800 tallet eller tidlig nittenhundre (skal sjekke med bestemor)

Det var slik at svarteboken ble funnet i et naust av et søskenpar, boken hadde vistnok bare kommet ramlende ned fra naustloftet (husker ikke detaljert) de begynte å lese i denne boken og plutselig kommer eieren av denne styrtende inn, river boken fra dem for å se hvor langt de hadde lest, da han hadde forsikret seg om at de ikke hadde kommet lenger bak i boken enn der hvor den nå var åpen sa han følgende:

Det var da enda godt at dere ikke hadde lest mer for på den neste siden kunne dere kommet i skade for å slippe djevelen løs! Og slipper dere først djevelen løs og uomtenksomt setter han i arbeid må dere vite hvordan dere binder han fast igjen, ellers vil han vende seg mot dere og arbeide mot dere til dødens dag!(Mannen var bla. strengt kristenreligiøst oppdratt i tillegg hadde han det såkalte alminnelige folkevettet, men jeg tenker at han hadde forstått noe vesentlig for han kunne også helbrede).

Det hører med til historien at mannen (eieren av boken) hadde vært opptatt med gårdsarbeid og folket rundt han hadde lagt merke til at han plutselig hadde fått et slags illebefinnende og sluppet alt han hadde i hendene og lagt på sprang som om han hadde djevelen i helene.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jan 2010, 21:41 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Fin historie.
En mann som tydelig kunne mye mere en sitt fadervår,og måtte betale prisen.
Man skal ikke lese mange "koke bøker" før sjelen putrer avgårde mot ukjente farvann
og kanskje forblir der på en oppdiktet øy i det fjerne,med billedspråket som "eneste" kommunikasjons-middel.

Det ble engang sagt,at om man ikke troede på djæfulen,saa var man besat af dæmonene.
Med andre ord,så kommer man ikke unna satan,ved "at blånækte" for hans tilstædeværelse.
Fordi det er altids de andere som troer på han og dæmonerne,og de vil sørge for at holde vedlike
denne forestilling så lenge der finnes "beviser" ved den bundne bogs ånd,næmlig biblen å Kuranen.
Så lad oss sige at djævelen findes i dem der troer på hans æksistens,en ånd som kan bruges mod enhver der ikke rætter sig efter det religiøse hierarki man stræber efter at tilhøre.
Med andre ord,giver djævelen den religiøse,motiver til at udføre kriminælle handlinger
under okkult påvirkning af moderne pop musikk,f.eks.
Så kan man sige at djævlen og demonerne eksisterer som en sum af hele verdens forestillinger om han og hans barn.
Og, er det ikke nettop slik man kan oppleve denne mørkrets prince,som en flokk av vesner fra alle tider,med kendskap til alle sprog (isærlig latin og fransk) og ræligiøse fraser?
I dag heter djevelen gjerne psykose,schizofreni og adhd for å nevne noen av de utallige variasjoner
denne ildrøde dragen har fått som tittel,ennu kjemper vi mot forestillinger i samfunnet vårt.
Ennu males fanden på veggen med vårt uskyldige blod,vi må som ryttere av denne tidsalder
vove at gå ind i møde med djæfulen og opplæve den ånd,der er blivet skabet af forestillinger
gennem alle tider,og så kan man komme tilbage og leve med sine ægne forestillinger om åndernes verden og dets beboere,ikke bare for sig selv,men alle inkluderede,og det er ret mange.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2010, 14:33 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Shit!

stø kurs så går det greit....

Sist endret av cenobit den 25 Jan 2010, 15:04, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2010, 15:02 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Spørsmålet til disse tempelryttere er dog enkelt! Hva ligger foran dem - kan det være meg, deg eller hvem som helst av dem som våger trosse frykten og transformerer - et hestehode foran?

Følgende fraser kom til meg i form av inde dialog...;

My comment; Pardon my language Mr. President, U asked me if the Wolf would survive, – I’m a Pitbull? Home is where the heart is, – garden of Eden!

Have U ever seen Lonely planet Mr. President?

Have U ever seen a planet with just Homo Sapiens?

Please send my comment to 2 of your friends, – and so on and so forth – it’s called multi level marketing – No one can stop evolution not even the president!

Mr. President, U've been barkin up the wrong leg while u've been pissig on the right one!

Some will, some wont, so what? - Time's up! – next!

Who's the luckey bastard

Woff!

Det å redde jorden Jens er nok en nobel tanke, men i herrens navn hvem tror du at du er? Jorden har eksistert lenge uten meg og deg, den vil klare seg uten oss - det er menneskene som trenger hjelp - hjelp til å forstå hvorfor vi ikke kan tillate oss å drite i eget reir!

Du må gjerne se meg som ugress og forsøke å helle roundup på meg men mine frø vil du aldri klare å få bukt med for du har ikke peiling på hvor jeg har sådd dem!
Du kan ikke tjene gud og mammon samtidig Jens, men det er ditt valg!

Blind justis fører til blind vold - for himmelens skyld, våkn opp og stopp nulltoleransen som sprer seg som ild i tørt gress!

Avsluttningsvis vil jeg si det slik - du sitter nå med kraftig bakoversveis, men det er ikke et problem for du kan få låne kam av meg, - rentefritt selvsagt - og så er det bare å ta seg en tur foran speilet så går det nok bra til slutt skal du se!

Hva skjedde eller what the f**k happend?

http://www.youtube.com/watch?v=6D7rWLzloOI

Cause...

http://www.youtube.com/watch?v=-8oAGvFxevw

lev vel

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2010, 20:06 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Spøkelset vet hvor skapet skal stå,er et gammelt ordtak.
Den som er venn med spøkelset,setter skapet i det vennskapelige hjørne,og stemningen blir god i det hjemmet.

Kan man være venn med et spøkelse uten å være et selv?
Ja,det mener jeg,så lenge begge kjenner til besøks tiden.
Et godt vennskap bør ha et eller flere puste hull,og gjerne med vindu.

Er det ikke litt sært å sitte slik inne i et skap?
Det sies at et godt vennskap har åpne dører,så det behøver
slett ikke virke som et avlukke,eller en kiste,som er blitt nevnt.

Men,dette med spøkelser og vennskap,det har et alvorlig preg over seg?
Jo,det kan det,det finnes alvorlige mennesker,akkurat som det finnes alvorlige spøkelser,man spøker ikke med absolutt alt,det finnes områder i livet som kan avkreve av en den dybeste alvors mine.
Den som er levende kan lett glemme hvordan det er å være død.
Alvoret ligger ikke i døden,men i selve glemselen,i dette tapet av bevissthet i møte med det som ikke lenger har en fast form.
En passende ord frase som kan belyse dette kan være :
"Å famle i mørket etter lysbryteren og slå til sin sovende bestemor".

Takk for nå.
Besøkstidens bjeller kimet
Go klem til deg.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2010, 13:53 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

En spøk er en spøk, selv om den danser i skapet til alvorlige overtoner fra en strupeløs frihets-statue samt blåser i nøkkelhull som om den var nordavinden og egentlig på vei hjem.

Nuvel - når skapdanserens rommestering har hatt si besøkstid over generasjoner er det tid for å også se på gammel familiekarma.

Ofte er virkelighet noe som virker overdrevet sett fra et HotelCæsar perspektiv, skjønt dens sfære bare viser noe av sin kompleksitet for det blotte øye.

Alt vel så langt - har du sjekket bilettskrankens mangfold?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healing

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet