Tenkte jeg skulle komme med en tilbakemelding her. Jeg er ikke plaget med smerter i skulderen og nakken mer, men jeg er fortsatt veldig stiv der. Takk igjen Rita
Ellers har de startet opp med yoga igjen på treningsstudioet og jeg har blitt helfrelst på det. Jeg anbefaler yoga på det varmeste. Det gjør godt for kropp og sinn, og det hjelper mot stive og vonde muskler.
Jeg kan ha lite energi før timen, men etterpå har jeg masse energi, og føler meg lettere både i hodet og kroppen ellers.
På slutten av timen slapper vi av på gulvet, og da fokuserer vi på pusten og lar tankene flyte. Det har jeg strevd med. Jeg har hatt store problemer med å roe ned pusten, og la tankene flyte. Men det har gått bedre for hver gang.
Det som jeg ikke var forberedt på var at fortrengte følelser kom opp til overflaten under disse avslappingsøvelsene. En gang følte jeg stor trang til å gråte, selv om jeg egentlig var i godt humør da jeg kom til timen. Men det tyder bare på at det ikke bare er spente muskler som blir løsnet på, men også følelser som er fortrengt.
Sist gang jeg var på yoga, så jeg meg selv som en ørn som fløy over et vakkert landskap.
Jeg fikk en enorm frihetsfølelse