Alvorlig virusvarsel!
E-post med engelsk tekst og med bilder av en hengt Osama Bin Laden er sendt ut. Straks denne åpnes vil datamaskinen krasje og det vil ikke være mulig å reparere den!
Hvis du får e-post med "Osama Bin Laden fanget" eller "Osama hengt" Ikke åpne vedlegget. Denne eposten er sendt rundt på kloden, men i hovedsak i USA og Israel.
Vær OBS i dagene fremover: Ikke åpne epost med vedlagt fil som:"Invitation" regardless of who sent it." Det er et virus som åpner en Olympisk lykt som "brenner" hele harddisk C vekk fra din computer.
Hvis du får e-post med: "invitation", som tilsynelatende er sendt fra en venn/ bekjent, ikke åpne da maskinen krasjer umiddelbart. Dette er det verste virus annonsert av CNN,og det er klassifisert av Microsoft som det mest destruktive virus noensinne.
Viruset ødelegger den sektor på hard disken hvor all vital informasjon er lagret.
Ailo, kan du ha blitt litt lurt? Av en crazy kollega? Det finnes nemlig også falske virusvarsler... Hvis det ikke er du, som lurer oss, i høyere mening, for å sjå om noen er gløgge nok til å finne ut av det? Vel, jeg har attest fra kapteinen på M/T Ruth (1973) at jeg som radio-offiser var en meget gløgg ung mann som straks behersket radio-telex, en den gang meget ny teknologi. (Er noen så gamle at de husker telex?)
Dette med Osama-viruset er også veldig gammelt (i Internett-tidsenheter), og ikke noe særlig aktuelt, finnes ikke som annet enn gammelt, arkivert stoff på de IT-sidene jeg abonnerer på.
Han fikk følgende kommentar: By now you may know that the Osama Virus Alert and Other of the type "Invitation" are a hoax. They are false alarms and a waste of your time to forward such warnings to all your contacts. I am not a virus guru, but a simple Google search "Osama Virus alert" tells more than enough.
Må innrømme at jeg et øyeblikk trodde på Ailos varsel, og hadde tenkt triumferende å utbryte: Men Ailo, du og jeg som har Mac, vi er beskyttet från oven! Ingenting med prefiks .exe kan angripe en Mac. For to år siden fantes det 100.00 virus (40% økning siden da?) for PC, men ennå ingen, null, nada, for Mac OS X, som vi begge har.
Jeg vaklet ennå et mikrosekund da jeg så bildet nedenfor, men det er altså bare coveret på følgende CD: http://www.cafepress.com/nomoreinternet.10913104 "Osama bin Virus!" audio CD Comedian Rob Rosenberger takes on Senator Charles Schumer, White House flunky Richard Clarke, Homeland Secretary Tom Ridge, and other fools who scream about a terrorist computer virus...
Ailo, kan du ha blitt litt lurt? Av en crazy kollega? Det finnes nemlig også falske virusvarsler... Hvis det ikke er du, som lurer oss, i høyere mening, for å sjå om noen er gløgge nok til å finne ut av det? Vel, jeg har attest fra kapteinen på M/T Ruth (1973) at jeg som radio-offiser var en meget gløgg ung mann som straks behersket radio-telex, en den gang meget ny teknologi.
(Min utheving - noe man bare må si dersom man driver og klusser med andres sitater)
Selv om den er gammel, så har slike virusvarsel en tendens til å gå i sirkel nesten i evig tid. Og den kan ha gått lenge blant e-mail før den kommer til deg.
Men alikavel grunn til å ta all varsel alvorlig og dermed ta sine forholdsregler... --brannmur---->
Dette er det verste virus annonsert av CNN, og det er klassifisert av Microsoft som det mest destruktive virus noensinne.
Takk Samin, for at du fant en norsk link om dette viruset. Og det er riktig at slike virusvarsel går i ring så og si til evig tid. Det er nettopp derfor man skal stoppe opp litt og sjekke før man panikk-varsler sitt eget nettverk. Og det som Ailo sender videre her, se sitatet, er bare ikke sant. 20-30 sekunders søking på henholdsvis www.microsoft.com og www.cnn.com viser at sitatet har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre. Rett og slett en løgn, fabrikert av folk som av en eller grunn synes det er moro å spre falske virusvarsler? Vanskelig å si i ettertid hvem som lyger, og hvorfor, men at dette er en løgn tar det mindre enn ett minutt å slå fast.
Jeg er opptatt av at vrøvl bør stoppes der man kan, og man bør sjekke slikt før man sprer det videre. Skjerpings! (heter det visst nå til dags...).
_________________ «Kunnskap skal styra rike og land». Aasmund Olavsson Vinje, 1859. «Jamvel ånderiket og alvelandet». Passopp, 1969.
Sist endret av Passopp den 30 Jan 2007, 12:43, endret 1 gang
Jeg fikk en e-post etterat Saddam ble hengt - hengingsvideoen ble anbefalt og spre rundt. Jeg slettet den. Det er ikke gøy å sende slikt videre og heller ikke å se på selv. Men takk for påminnelsen SLETT SLETT SLETT
Om det er lureri eller ikke, så er det lureri i alle fall
_________________ Blås på meg vinder, Slipp mine fløyter fri, så de kan fortelle.
mmmm
Jeg fikk denne her virusadvarselen... og jeg videresendte den bl.a til Ailo
Men etter noen kvelder med klappjakt på datadritten for å finne virus og hester og anna dritt, ja så videresender jeg når jeg får slike ting som dette, virusvarsel i dette tilfellet.
Denne gangen kan vi ha blitt lurt, en annen gang kan det redde pc`n Heller en for mye enn en for lite i dette tilfellet...
Trommende unskyldning fra Tina
_________________ Ærlighet og Kjærlighet er to store ting, omgå begge med visdom !
Jeg er nok helt uenig med deg her, Silva! Falske virusvarsler er faktisk en viktig del av virus-kriminaliteten, og de inneholder ofte i seg sjøl virus. Ved å sende dem videre deltar man i virus-spredningen, om hensikten er aldri så god. Og denne var som sagt meget lett å avsløre, fordi det som sto om CNN og Microsoft var bare tøv, og det man man fastslå på under ett minutt. Som nevnt. Jeg gjentar: Skjerpings!
Ros til Tina som erkjenner sin brøde... Ris til Ailo som alarmerte oss alle uten å sjekke...
En ting er i god tro å sende videre til én person, noe annet å legge det ut på et godt besøkt nettsted...
Men dere må tåle slike tilbakemeldinger, så vrøvlet kan stoppes. Eller bør jeg bare nedlegge min virksomhet, har mest lyst til det. La verden vrøvle videre. Fornuftens dråpe i vrøvlets hav gjør vel ingen forskjell?
_________________ «Kunnskap skal styra rike og land». Aasmund Olavsson Vinje, 1859. «Jamvel ånderiket og alvelandet». Passopp, 1969.
Sist endret av Passopp den 30 Jan 2007, 17:30, endret 1 gang
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Du kan opprette nye emner i dette forumet Du kan skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet