För att ikke "spamme" forumet i övrig med en masse test så skapades denne tråden!
Här kan du testa/prøve ut de olika funksjonerne – testa hur dina smileys ser ut f.eks, teste hvordan du bruker Sitat-funksjonen (speciellt hvordan du redigerar dine Sitat så de bliver kortere… ) eller testa hur det ser ut med flytande text etc etc.
Tråden kommer rensas kontinueligt.
Mvh, Thomas
The river flows, It flows to the sea, Wherever that river goes, That's where I want to be – Flow, river flow - Let your waters wash down, Take me from this road, To some other town
Sist endret av trumman den 27 Jan 2006, 14:07, endret 1 gang
trumman skrev:
För att ikke "spamme" forumet i övrig med en masse test så skapades denne tråden!
Här kan du testa/prøve ut de olika funksjonerne – testa hur dina smileys ser ut f.eks, teste hvordan du bruker Sitat-funksjonen (speciellt hvordan du redigerar dine Sitat så de bliver kortere… ) eller testa hur det ser ut med flytande text etc etc.
Tråden kommer rensas kontinueligt.
Mvh, Thomas
The river flows, It flows to the sea, Wherever that river goes, That's where I want to be – Flow, river flow - Let your waters wash down, Take me from this road, To some other town
Øver på sitater. Men hvordan i all verden får jeg til å sitere for eksempel bare en setning?
Stridshjelp
_________________ Om mani padme hum
Sist endret av Stridshjelp den 05 Jun 2006, 08:41, endret 1 gang
Trykk på sitatknappen. En tekst kommer opp med klammer rundt. Marker tekst du ikke vil ha med innenfor disse klammene og trykk delete-knappen på tastaturet ditt..
Sister Drum skrev:
Svar mottas med takk!
Sånn
Sett i gang og øv Jeg sleit fælt til å begynne med, men se nå...
[b][/b]
Noen som kan tipse om hvordan man får til STOR tekst
Får bare fram size=10pt
_________________ Vi blir hva vi tenker. Kunsten er å velge de tanker og sinnstilstander som er til det beste for oss. Å gjøre tankene til våre venner og ikke fiender. ;-)
[guote author=Fønix link=topic=221.msg40740#msg40740 date=1173038075] Følg oppskriften som du har gjort. Men pass på og stille markøren utenfor siste quote, når du er ferdig med å slette det du ikke skal ha med. så trykker du enter et par ganger. Da kan du skrive din kommentar. [/guote]
og så fortsetter du at skrive, utenfor quote-området
Fønix skrev:
Følg oppskriften som du har gjort. Men pass på og stille markøren utenfor siste quote, når du er ferdig med å slette det du ikke skal ha med. så trykker du enter et par ganger. Da kan du skrive din kommentar.
og så fortsetter du at skrive, utenfor quote-området
Sist endret av Lie den 04 Mar 2007, 22:08, endret 1 gang
Du kan også trykke på pratboble-symbolen. Du får då orden quote og /quote med klammer rundt og skriver mellom klammerer... klamrer (svensk ) [guote]blablabla[/guote]
Sitat:
blablabla
Med färg: [guote][color=röd]blablabla[/color][/guote]
Prøvd på å legge inn bilde her....
Noen som kan forklare hvordan man gjør det...?
_________________ Vi blir hva vi tenker. Kunsten er å velge de tanker og sinnstilstander som er til det beste for oss. Å gjøre tankene til våre venner og ikke fiender. ;-)
Klikker på ekstra valg. Klikker på bla igjennom. da kommer filer fra harddisken, som jeg kan bla igjennom. henter det jeg vil ha, og åpner. tittelen på bildet viser seg da i spalten LEGG VED. Trykk på Legg til innlegg.
VOILA!
Bildet kommer ikke frem i svarrubrikken som du jobber med, men kommer frem i forumet, om du skjønner.
Jeg ANER ikke hvordan man skal legge inn bilde via URL. Jeg har bare lagra fine bilder fra internett på "mine Bilder" og det er det som kommer opp når jeg går på Ekstra valg.
Men kanskje du kan lære oss den andre metoden?
Mvh Stridshjelp
Jamen det kan jeg. Om du finner et bilde, på et eller annet nettsted, som du ønsker å lime inn her. Gjør som så: Høyreklikk på bildet (dette gjelder PC, det kan være at rutine er annerledes for Mac). Velg eller Merk og kopier teksten under Lim teksten inn i meldingseditoren her på sjamansonen (til dømes slik): http://sjaman.com/forum/index.php?action=dlattach;attach=916;type=avatar Merk denne teksten, og trykk på knappen på verktøylinja over. Da vil noen koder i firkantparantes havne på begge sider av lenka (URLen).
(img)URL(/img) (firkantparanteser erstattet med ordinære slik at det blir mulig å vise teksten som du ser i editoren)
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Du kan opprette nye emner i dette forumet Du kan skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet