Er inne på chatten nå, men den henger altså ikke sammen med det som står på debattsonen? Står at det er 0 personer som snakker på chatten. (Det stemmer jo forsåvidt for øyeblikket, for nå snakker jeg jo her, da )
En annen ting er at de siste to kveldene har jeg ikke kunnet komme inn på debattsonen, eller sjamansonen, serveren har avvsit meg, som det sto. Er det for å få oss i seng i riktig tid?
Henger meg med på den. Har enda ikke kommet inn på chatten via den nye fine chatteknappen. Opplever ofte at det ikke går an å komme inn på verken sjamansonen eller debattsonen. "Connection timed out" er beskjeden jeg som oftest får. Er det meg som har gått ut på dato, eller...
Har ikke prøvd og komme i inn på chatten ..men det har vært problemer til tider og komme inn på Sjamansonen.. Klamrer meg fast til at jeg ikke er utgått på datoen Ha en flott høstdag.. !!
Hei,
Hm... Dere har nok ikke godt ut på datoen... Inntil jeg finner ut av det... Prøv dette:
Etter at annonsene fra Amazon.com ble lagt inn så må dere muligens justere litt i browseren (IE-Explorer): Verktøy ---> Internett Valg ----> Privacy (Hva blir det på norsk da) ----> Setting / Innstilling ------> Velg low / lav. Dette er på grunn av at Amazon.com-annonsene og chatten må bruke en cookie (Informasjonskapsel ) for å fungere riktig. Hvis dere har automatisk blokkering av annonser så vil trolig verken sjamansonen eller Forumet komme opp. Bare toppen av siden. I så fall hold enten nede ctrl'tasten når dere går inn på siden eller legg inn sjamansonen på unntakslisten over nettsteder dere ønsker å vise annonser på...
Ang. ingen tilgang på nattestid: Det hender at webserveren (datamaskinen) som sjamansonen ligger på må oppdateres og vedlikeholdes. Av og til blir derfor serveren startet opp på nytt. Dette gjøres om natten slik at så få som mulig får problemer. Det kan være problemet.
Chatten må jeg se litt nærmere på. Har problemer med den selv også... Chatten fra hovedsiden til sjamansonen skal fungere.
Hvis problemene fortsetter med hensyn til å komme inn på sjamansonen, så skriv gjerne en ny melding, slik at jeg kan finne ut av om det er noe annet som er problemet.
Jeg har på blokkering av annonser, men cookies på og da fungerer alt inkl chat.
Et tips kan være å kjøre et program ala ad-aware å sjekke om maskinen deres er infiert av enten ad- eller spyware programmer som kjører i bakgrunnen, det kan ofte få maskinen ustabil eller at enkelte ting ikke fungerer som de skal. En virussjekk i samme slengen skader heller ikke. Pass på at alle programmer er oppdatert med siste oppdatering før start. Etter påfølgende restart vil du forhåpentligvis merke maskinen jobber lettere og raskere. Kan også være chatten krever Java installert hvis du ikke har det kan du møte problemer på eks chatte-kanaler. Men hvis det har fungert før hos deg er det nok noe annet som plager din maskin/oppsett. På dagbladets dataside "Itimen" er det flere tips om gode og gratis programmer. Håper noe av dette kan hjelpe.
Edit: Ser programmet ad-aware allerede er blitt anbefalt, et program alle bør ha på sin maskin. Jeg har også installert "spyboot search & destroy" som jeg bruker i tillegg. Noen ting finner ikke ad-aware som spyboot finner, noen ganger omvendt. Mozilla Firefox er også en god nettleser, ligner veldig mye på Explorer men er mer sikker i bruk.
Have a nice day
_________________ Såå mye å lære.
Sist endret av jo den 17 Apr 2006, 10:08, endret 1 gang
Jeg har på blokkering av annonser, men cookies på og da fungerer alt inkl chat.
Et tips kan være å kjøre et program ala ad-aware å sjekke om maskinen deres er infiert av enten ad- eller spyware programmer som kjører i bakgrunnen, det kan ofte få maskinen ustabil eller at enkelte ting ikke fungerer som de skal. En virussjekk i samme slengen skader heller ikke. Pass på at alle programmer er oppdatert med siste oppdatering før start. Etter påfølgende restart vil du forhåpentligvis merke maskinen jobber lettere og raskere. Kan også være chatten krever Java installert hvis du ikke har det kan du møte problemer på eks chatte-kanaler. Men hvis det har fungert før hos deg er det nok noe annet som plager din maskin/oppsett. På dagbladets dataside "Itimen" er det flere tips om gode og gratis programmer. Håper noe av dette kan hjelpe.
Edit: Ser programmet ad-aware allerede er blitt anbefalt, et program alle bør ha på sin maskin. Jeg har også installert "spyboot search & destroy" som jeg bruker i tillegg. Noen ting finner ikke ad-aware som spyboot finner, noen ganger omvendt. Mozilla Firefox er også en god nettleser, ligner veldig mye på Explorer men er mer sikker i bruk.
Have a nice day
Hehe..har alt det der..og mer Det er nok noget annet som er problemet, desverre..
Jeg prøvde meg på chatten i går, men fikk det ikke til å fungere. Alikevel har folk sett meg der inne og hilst, uten at jeg har svart tilbake.(jeg så jo ingen) Ville bare si dette så folk skjønner at jeg ikke er uhøflig, det er denne hersens chatten
jeg er ny her og så at det var folk som var pålogget som jeg tenkte jaja det går jo ann å hilse på de som er her inne, men nei da ingen svar så da er det vel noe galt med chatten da.
Greier ikke logge meg inn på forsiden i dag, får bare opp en lenke med musikk, noe hipp hopp tror jeg Greit det, men det er litt tungvindt å måtte komme seg inn ad omveier. Men skal hver krinkelkrok bli utforsket, må det kanskje til, for å finne nye åpninger. Sonen er jo magisk, så da så
_________________ Harmony
Healing fra det høyeste
Sist flyttet til topp av Anonymous den 22 Okt 2011, 21:55
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan opprette nye emner i dette forumet Du kan skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet