Dato/klokkeslett: 07 Feb 2012, 21:40

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Myter, symboler og språk

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mitt syn
InnleggSkrevet: 04 Mai 2007, 23:15 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Hej!

Jeg hade et syn for mange år siden. Dette har jeg alltid lurt på og førsøkt få en forklaring på. Kanske det er noen som kan hjelpe mig forklare det og kanske fortelle mig vad jeg skal "gjøre" med det. Jeg har lenge trekkts til det alternativa. Gått et par kurs og workshops. Problemet er at jeg er alltfør redd for å gjøre ting alene hjemme. Det er ett eller annet som gjør at så fort jeg prøver å utvikle min, skal vi kalle det, alternative side så er det noe som stopper meg. Jeg blir rett å slett redd. Men samtidigt så veit eg at jeg skal gjøre det. Då er frågan hur?

Jeg hade et syn når jeg var rundt 12 år gamal. Jeg satt i baksetet i mine foreldrers bil, vi var på vei hjem etter et besøk hos noen slektinger. Jeg satt og tittede ut gjennom vinduet. Plutselig så jeg et stort indianerhuvud som visede seg over tretoppene. Han var ganske ung, og hade en fjær i håret, han var liksom lagd av skyer. Han smilte åt meg og så var det vekk. Jeg husker jeg følte som om hjertet og allt rundt meg gikk saktere og blev uvirkeleg. Jeg var ikke redd, bare undrende.
Dette har eg lurt på lenge og jeg håper noen har en tolking.(Beklager min noe uryddige norsk :-)

Topp

Innleggets emne: Sv: Mitt syn
InnleggSkrevet: 04 Mai 2007, 23:25 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Jeg vet meget godt hvordan du har det. Jeg var selv redd og uforstående, til dette nye. Jeg følte også motstand når jeg skulle prøve meg frem.

Mitt råd, begynn sakte. Om det kan betrygge deg, be om hjelp, beskyttelse og veiledning. Å ta det gradvis. Den motstanden du møter, er din egen. Det er din frykt. Slik var det med meg.

Den indianeren du så, er kanskje en hjelper? En veileder? En Guide?....Prøv å ta kontakt med ham?
Han viste seg nok for å fortelle deg, at du har noe i deg, du har en gave. Du har evnen til å se.

Du får sikkert mange gode råd....lykke til... :biggrin:

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2007, 19:00 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Tusen takk for ditt svar!

Jeg tenkte at jeg fra og med no skal prøve å meditere ofte, en rolig begynnelse. Så får jeg se vad som føles riktig at fortsette med.

Ha en fin kveld!

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2007, 19:17 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Hei Hanna Linnea
Jeg er enig med Silva - ta de små skrittene for motstanden du møter er i deg selv og din egen frykt. Jeg ble fortalt av en veldig klok kvinne (sjaman) for noen år siden at jeg ikke skulle ha det for travelt - det vil komme til deg uansett. Det er tydelig at du står midt oppe i noe og at du har en stor gave.
Indianeren din kan nok være din Guide. Jeg foreslår at du prøver å få kontakt med han når du føler angsten - be om hjelp fra veilederen din. Indianeren representerer styrke og stolthet - villskap og urkreftene: konakten med naturen er sterkt tilstede. Indianeren representerer også det høyt utviklede bevisthetsmessige utfra naturen og påvirker kronechakra og det 3. øyet. Du har evnen til å se. Jeg foreslår at når du vil ha kontakt, så gå ut i naturen, eller mediter deg ut i naturen og tilkall hjelperen din der.

Lykke til
RITA

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2007, 19:32 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Hejsan Rita!

Takk for svaret. Jeg føler at jeg nå er igang så smått. Det gjelder å lære seg å holde frykten under kontroll og kanske intale seg at det faktiskt er ganske morsomt å uppleve slike ting. Mange i min slekt har varit synske. Spesielt min morfar, men han snakkade aldrig om det. Han tyckte vel at det ikke var noe å snakke om, eller så ville han holde det privat. På min pappas sida har det og varit synske, men de har for det meste forneket det. Kanske litt av min frykt kjem derifra, en slags nedervet motstand. Vem vet?

Ha det bra!
Hilsen, Hanna

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Myter, symboler og språk

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet