Dato/klokkeslett: 07 Feb 2012, 22:07

Forumets hovedside » Mine egne sjamanerfaringer » Innvielsen

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Min innvielse inn i helheten
InnleggSkrevet: 18 Feb 2006, 22:54 
Avlogget
Fersking
Fersking

Jeg er blitt innviet i mystikken av meg selv, og de som jeg har vært i kontakt med opp gjennom dette livet. Jeg har alltid vært et søkende menneske. Som person har jeg i barndommen vært innadvendt. Jeg var ganske nervøs av meg, og hadde vanskelig for å ta ordet på barne- og ungdomsskolen. På videregående tok jeg etter hvert opp handa i timene oftere. Jeg husker at jeg på videregående gjorde meg tanker om hvordan i all hverden skulle jeg klare meg i denne verden etter skolen, så nervøs som jeg var. I dag jobber jeg som lærer. Livet er en skole på mange måter. Å blir innviet som sjaman er også et resultat av en slags skolegang. For å oppnå resultater kreves det oppøving av kunnskaper, ferdigheter og erfaringer. Jeg vil ikke si om meg selv at jeg er sjaman, men jeg har erfaringer og innsikter, som gir meg trygghet om at sjamanisme er en verdensarv som vi må ta vare på. Selvrefleksjon og indre arbeid har vært min vei dit jeg er i dag. "Kjenn deg selv" var viktig i sjamantradisjonene i det gamle Hellas. Dette har jeg også erfart. Vi har tilgang på de viktige innsiktene hvis vi kan lytte inn i oss selv. Det finnes mange veier til saligheten, hvis det er målet for en. Mange mennesker mangler visjoner og mål i livet. Gjennom oppveksten blir mange passivisert og tilpasset samfunnet. Religionene har sin funksjon i å undertrykke folk. For de har sine hierarkier med "besserwissere". (Stikkord: Bush, Bin-laden). Tenk hvis George Bush hadde brukt pengene på å gjøre godt, all faenskapen USA har drevet med siden 2. verdenskrig. Tenk hvis USA hadde brukt billionene sine sine på fredsskapende aktiviteter, og ikke på det militærindustielle koplekset. Man høster som man sår, før eller senere. Det er også min erfaring. :I

Topp

Innleggets emne: Sv: Min innvielse inn i helheten
InnleggSkrevet: 19 Feb 2006, 01:04 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

jordugla skrev:
Mange mennesker mangler visjoner og mål i livet. Gjennom oppveksten blir mange passivisert og tilpasset samfunnet. Religionene har sin funksjon i å undertrykke folk. For de har sine hierarkier med "besserwissere". (Stikkord: Bush, Bin-laden).

God sjamanlærdom, der. Alt for mange lar andre så frø i sin egen hage, og unner seg ikke å ha visjoner for sitt eget liv. Det er du med på å endre, sammen med mange andre. Jeg vil ha sjamanistisk livsveileding inn i skolen, og det kommer, det kommer....
hilsen kariw

Topp

InnleggSkrevet: 19 Feb 2006, 16:13 
så enig jordugla  ;)

Topp

InnleggSkrevet: 21 Feb 2006, 13:32 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Mange kloke ord du har tatt med her Jordugla, takk for at du deler  :wub:

Trommende hilsen
Tina

Topp

InnleggSkrevet: 22 Feb 2006, 18:34 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Flott å lese det du skriver, Jordugla!  :icon_biggrin:

[b:3u74iuqf] Love, Ulva [/b:3u74iuqf]

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2006, 22:24 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Hei...

Til Kariw.
Det med å gi barn sjamanistisk livsveiledning, er en fantastisk ideé. Jeg har lenge tenkt på noe liknende. Vet at i Sør Afrika bruker de noe som heter "Reisen" (fra boken til Brandon Bays) en terapi de har brukt på skoler med stor suksess. Det er ikke sjamanistisk, men dere skjønner poenget. Det er absolutt noe å bringe inn til barn med den moderne bevissthet, noen kaller dem indigobarn :icon_biggrin:.

hilsen Spirit Medicine

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2006, 23:03 
Hiver meg på her, da det slo meg også for en strålende fantastisk ide for skolen!
Fint å lese om din historie Kariw. Var selv nærmest stum i oppveksten, usikkerheten har jeg fortsatt med meg, og vet ennå ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor..
Har lignende tanker om innvielsen, at den har skjedd igjennom livet, av meg selv og andre, gjennom kriser og selvgransking og åndelig søken. "Kjenn deg selv" ble tidlig mitt livsmotto.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2006, 23:34 
Ops, det var Jorduglas historie jeg mente. :razz:

Topp

InnleggSkrevet: 29 Des 2008, 02:30 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Det blir 3 år siden jeg skrev dette:
Sitat:
Tenk hvis USA hadde brukt billionene sine sine på fredsskapende aktiviteter, og ikke på det militærindustielle komplekset. Man høster som man sår, før eller senere. Det er også min erfaring.

Hva er en stat? En stat som USA kan ikke være et demokrati når de går til krig mot Irak! For folket vil det ikke!

Det er riktignok over 120 dager siden jeg skrev mitt innlegg om min innvielse inn i helheten. Tiden her på sonen har brakt meg til Jordugla3; jeg har levd 3 ulike liv her på sonen på en måte. Først var jeg Jordugla; så Jordugla2, og nå Jordugla3. Hvorfor vender jeg tilbake? Fordi jeg er som jeg er! Ja, på sett og vis er det en form for karakterstyrke at en ikke brenner "alle bruer" på en måte. For bruene har sine funksjoner! Bruer er forbindelseslinjer i det ytre, og ellers har vi alle våre bruer! Krigen i Irak har sine forklaringer som alt som skjer har sine forklaringer som setter begrepet rettferdighet i perspektiv. Når alt kommer til alt er rettferdighet den iboende evolusjonsmessige "kraften". For er det ikke slik at rett ferdighet som begrep inneholder den rette ferdigheten. Merk mellomrommet mellom rett og ferdighet. Rett ferdighet blir som mellomrommet mellom trommeslagene, hvor tiden opphører og tilstedeværelsen bare ER. Slikt sett er rett ferdighet en erfaring som alt og alle vil vende tilbake til; eller det absoluttets iboende fredfullhet!

Slik ønsker jeg den som måtte lese dette fred
som vi ER
over og under alt
for distanser, tid, og ytre begreper og persepsjoner/oppfatninger illumineres/transformeres når den totale harmoni innter i altets fred;
hvilket vi opplever iblant som mennesker,
hvis en ikke "brenner alle bruer", for en stund

Topp

Innleggets emne: Re: Min innvielse inn i helheten
InnleggSkrevet: 13 Aug 2010, 00:49 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter