Hei

Har nettopp hatt en veldig positiv erfaring som jeg har lyst til å dele med dere.
Var på Mossemessa i helga, der jeg og ett par til hadde egen stand der temaet var sjamanisme og sjamanistisk healing. Responsen var veldig bra! Da folk fikk med seg at vi utførte healing, fikk vi nok å gjøre. Vi utførte kun enkle healinger der vi også brukte rasle eller vifte. Vi fikk veldig positive tilbakemeldinger fra de som vi hadde healet.
Det var også mange som hadde spørsmål om hva sjamanisme egentlig gikk ut på, og når vi begynte å snakke om naturen og om kraftdyr, var det utrolig mange som kjente seg igjen i det.
Vi fikk også veldig positive reaksjoner på hvordan standen vår var utformet, og de tingene vi hadde til salgs. Det var veldig gøy!! Og vi lærte kjempemasse som vi kan ta med oss videre.
Også flere av de andre utstillerene var positive, selv noen av de som kun drev med stein og mineraler og som ellers ikke har noe forhold til det altenative miljøet.
Kort sagt: sjamanisme vil få en sterkere stilling i vårt samfunn, når bare folk får vite hva det går ut på. Og der er det bare opp til oss! Hvis vi er åpne om hva vi driver med, viser oss fram litt mer, så vil folk bli vant til oss. Da vil også gamle holdninger og fordommer langsomt brytes ned.
Jeg har selv opplevd at mennesker som jeg kommer i kontakt med, uansett hva slags bakgrunn eller utdanning de har, er veldig åpne for og interesserte i sjamanisme. Mange har aldri hørt om det før, men når jeg begynner å forklare, begynner de å fortelle om opplevelser de har hatt, som helt klart hører til i kategorien "en sjamanerfaring".
Sjamanisme rules

Hilsen Inger Lise.