Lenge, lenge nå har alt vært bare godt. Så godt at jeg ikke en gang kjente etter når kroppen begynte å stramme seg opp for å takle alt det som til slutt ble altfor mye..
Etter en tid dukket min små jenter (som vel egentlig er meg selv som barn) opp på min venstre side igjen. Til å begynne med tenkte jeg; greit, vi får bruke litt tid sammen. Det ble lek og latter, fellesskap, planer, og mye kos- men etter hvert kom behovet for å ta vare på den voksne meg.
Reisen begynte innover, brunt, mine reiser er oftest blå eller grønne. Langt, langt inn. Nedover, og så opp mot lyset. Vi danset, jentene mine og jeg, på en søyle av fjell høyt, høyt oppe. Vi danset og løftet alt opp mot himmelen,mot lyset og sola. Så hoppet vi utfor.
Med rypa som følgesvenn fløy vi og landet i mykt grønt gress. Her mellom trærne var hjemmet til den minste av mine små. Jeg kaldte på noen til å være hos henne, og reven kom. Litt vemodig å ta farvel, men reven er der og passer på denne minste nå..
Vi andre to satte oss opp på bjørnen, over fjellet gjennom tørt og steinete landskap til det som skulle bli hennes sted. En eng innerst i dal. Mellom spredte trær går en flokk hester og gresser. Bjørnen slipper oss av og legger seg ned. Skal hestene ta vare på den store flotte jenta mi? Ja, men også den vesle mannen som bor i dalen, han som er både mann og hest og noen ganger begge deler.
Min tur nå, til slutt. Náste og ulven reiser hjem til skaret, trollskaret der alle reisene starter. Hjemme venter hjelperen, mannen i grå kofte, uten lue i dag. Enn jeg da?? Han legger hånda over hjertet mitt og smiler så øynene blir smale. "Du må kjenne på hjertet ditt" Men hjertet er redd. Redd som et lite harehjerte. Du må hjelpe meg. Du må gjøre hjertet mitt sterkt igjen..!
Harehjerte... er ikke det noe vi alle rammes av når det gjelder å lytte til og følge det egne hjertet?
haren..som løper for å unngå farer den ikke har en sjanse mot..som bytter mellom sommer og vinterpels, smelter sammen med omgivelsen.. og som er SÅ oppmerksom at reinsdyrerne følger den når den har oppdaget et rovdyr og løper..
Pen, myk, oppmerksom, til fare for ingen og løper kun ved virkelig fare
Takk, Gunilla.
Det neste som hendte va at æ "røyk uklar" (kom i krangel) med den fantastiske hjelperen min. Han er en liten, værbitt mann (men større enn meg) med stritt grålig hår og snille, smilende øyne med øyelokk som henger litt.
Jeg gikk til han for å få råd, og for å få styrke i harehjertet. Vi satte oss ned ved bålet, han la på mer ved og sa "det beste for deg er å bli der du er og prøve å bli fornøyd med det du har" Jeg tenkte, dette er bare min egen feighet som snakker, og spurte en gang til. Samme svar.
Det jeg da sa til han var ikke spesielt pent, og jeg vurderte lenge etterpå å be om unnskyldning; Det her vil æ ikke være med på, æ har no vel for fan prøvd i en halv evighet å være fornøyd, det nøtte jo ikke!! Helvetes forbainna drittgubbe som kommer med sånne dårlige råd som ikke e brukbare i det hele tatt. Du kan bare sitte her med den satans gammeldagse tankegangen din, æ e ikke med på det her!
Artig lesning om korsn du kjefta opp hjelpern din osv
Og i det hele tatt en fin tråd -
Så kom jeg på en ting, om de berømte "forskerne" og vitenskapen (ka e det de skape seg etter, om det no virkelig e viten?)
Uansett, det var noe om at de hadde kommet fram til at "barn med usynlig-venner" hadde fordeler av dette, og at dette er positivt for deres utvikling
La meg presisere at det som kalles "vitenskap" synes alltids å kunne vries til å vise både det ene og det andre, alt ettersom, og deretter at jeg ikke mener at "hjelpere" nødvendigvis er fantasivenner osv Det kan virke som en reduksjon av det hele, til noe barnslig og dermed "uvirkelig" etc
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet