|
Vi var på tur i skogen, en gruppe på syv stykker. Vi bestemte oss for noen regler: Ikke snakke. Men holde kontakten.
Vi gikk en dag, gjennom skogen,gikk mellom store trær, grønne graner, høye furukroner, det var som om de splittet oss opp, blandet seg i inn i vårt telepatiske eksperiment, for de hadde også noe på hjertet.
Neste dag gikk vi på fjellet. Landskapet varf åpnere, friere. Omkring oss var utsikt. Over oss var åpen himmel, og ikke bare det, men en dobbel himme. Som vi gikk under en dobbel sol og om kvelden var vi under dobbel stjernehimmel.
Det var interessant å kjenne hvordan den telepatiske evnen vokste når den vanlige samtalen opphørte.
Det var da jeg oppdaget at vi var i to verdener samtidig. Javisst var vi på vidda, og vandret sammen der. Men samtidig var vi i en annen verden sammen, våre sinn hadde smeltet sammen i det store sinnet, der var vi sammen på ikke fysisk vis. Der kunne vi snakke sammen uten ord. Ved å fokusere på en person kunne jeg henvende meg direkte til en annen av gruppen som befant seg i det store sinnet, og ha kommunikasjon uten ord med vedkommende, som om denne kommunikasjonen gikk rett inn i hodet på personen.
Vi var som en gruppe som førte en samtale i taus visdom. Det var den gamle måten. Slik gjorde de det før, da sinnene var mer åpne og vare og høyere evner mer vanlige blant folk.
Vi opplevde at det ikke var så vanskelig å ha telepatisk kontakt, den er der med en gang den indre dialogen dempes, og opphører. Da kan en vanlig våken gruppe oppleve telepati sammen. Med den kontakten stiger også gleden. For gleden som finnes i stillheten er dypere enn den vanlige gleden, selv den crazy sjamanlatteren slukes av stillheten.
Siden vi kunne gjøre det i en slik tett gruppe, kan det sikkert også skje mellom mennesker som kjenner hverandre og som er åpne og mottagelige.
Men går det an å ha telepatisk kontakt med en person som ikke er oppmerksom på at eget sinn også er levende som en del av det store sinnet? Siden folk ikke lenger bevisst erkjenner denne kontakten, har de også glemt telepaitens kunst, mente vi.
For vi kom fram til at telepatiens hemmeligheter ligger skjult i kunnskapen og erfaringen med det store sinnet, slik vi opplevde det på turen på vidda den gangen..
Mvh. Silverspirit
Sist endret av ailo den 31 Mar 2005, 11:58, endret 1 gang
|